۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۳۰۲۷۰
امام جمعه کرج مطرح کرد؛

جلو گیری از فساد اداری، شاخص ترین عوامل پیاده سازی دولت الکترونیک

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه جلوگیری از فساد اداری، شاخص ترین عوامل پیاده سازی دولت الکترونیک است، گفت: دولت الکترونیک نقش مهمی در توسعه استان دارد و رضایت مندی مردم از خدمات ارائه شده از سوی دولت باید میسر شود.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرگزاری رسا در استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج عصر امروز در دیدار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، با بیان اینکه جلوگیری از فساد اداری، شاخص ترین عوامل پیاده سازی دولت الکترونیک است، گفت: دولت الکترونیک نقش مهمی در توسعه استان دارد و رضایت مندی مردم از خدمات ارائه شده از سوی دولت باید میسر شود.

حرکت در مسیر توسعه و بهره گیری از فناوری روز

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: حرکت در مسیر توسعه و بهره گیری از فناوری روز، ازجمله اولویت های جمهوری اسلامی است و در این رابطه بایستی با مساله سواد رسانه ای و ارتقای آن توجه ویژه ای معطوف شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی اضافه کرد: از سوی دیگر باید تولید محتوای ترویج کننده فرهنگ ارزشمند دینی و اسلامی در دستور کار سازمان های مسؤول و مرتبط قرار گیرد تا بتوانیم از اشاعه بی اخلاقی و بی بند و باری در جامعه جلوگیری کنیم.

رتبه 5 استان البرز دربخش توسعه فناوری

غلامرضا حمیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز نیز دراین دیدارگفت: در طول دولت یازدهم پهنای باند از شش گیگا بایت به 64 گیگا بایت افزایش یافته در این مدت 900 میلیارد تومان اعتبار در حوزه زیرساخت ارتباطی و فناوری اختصاص یافته که 80 درصد این رقم از طریق بخش خصوصی محقق شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز اضافه کرد: استان البرز دربخش توسعه فناوری از رتبه 14 به رتبه 5 رسیده و 9 برابر رشد داشته است.

حمیدی در ادامه بیان کرد: در بخش خدمات دولت الکترونیک نیز از 48 خدمت اکنون به 575 خدمت در سه سطح اطلاع رسانی، برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی و ایجاد ارتباط دو طرفه رسیده ایم و درزمان حاضر 10 دستگاه در استان به سامانه استعلامات مجهز شده‌اند.

به گزارش رسا، استان البرز سی و یکمین استان ایران است و در جلسهه هیإت دولت در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ لایحهٔ تأسیس این استان تصویب و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و در ادامه با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۸۹/۴/۷ استان البرز بطور رسمی شکل گرفت و در این طرح پیشنهادی کرج به عنوان مرکز استان درنظر گرفته شده‌است./842/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات