۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۰۲۶۷

پیام جبهه العمل اسلامی لبنان به مناسبت سالروز جنگ تشرین

جبهه العمل اسلامی لبنان سالروز پیروزی ارتش سوریه و مصر بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.
جبهه العمل اسلامی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه العمل اسلامی لبنان در پیامی، فرارسیدن سالروز جنگ تشرین را به ارتش های سوریه و مصر تبریک گفت و این مساله را نشان دهنده توانایی ارتش های عربی برای شکست ارتش دشمن صهیونیستی عنوان کرد.

این جبهه تصریح کرد: آنچه امروز رخ می دهد تلاش آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی برای جنگ جدید به شمار می آید تا ارتش های سوریه و مصر که خطری بزرگ برای ارتش صهیونیستی به شمار می آید، مورد ضربه و تضعیف قرار گیرند.
 

لعمل اسلامی اظهار داشت: آمریکا در این راستا از تروریست های تکفیری بهره می گیرد تا عوامل قدرت در سوریه و مصر بر اساس نقشه و طرحی برنامه ریزی شده به سوی تضعیف گام بردارند. این مساله کاملا به سود رژیم صهیونیستی است که از تحولات امروزه جهان عرب و اسلام سوء استفاده می کند.

در بخش پایانی این پیام به ارتش های سوریه و مصر و همه گروه های مقاومت فلسطین و لبنان که به نبرد با دشمن صهیونیستی اشغالگر می پردازند، درود فرستاده شده است.

گفتنی است ششم اکتبر برابر با 14مهر هر سال مصادف با پيروزي ارتش سوريه در جنگ تشرين در سال 1973 بر دشمن صهيونيستي است که در جريان آن تلفات و خسارات سنگيني به دشمن وارد شد.

اين روز که در سوريه تعطيل و توام با جشن و پايکوبي بوده، يادآور اراده دولت، ملت و ارتش سوريه براي بازپس گيري ارتفاعات اشغالي جولان محسوب مي شود. 

در چنين روزي ارتشهاي مصر و سوريه براي آزادسازي مناطق اشغال شده از سوی رژيم صهيونيستي در چهارم ژوئن 1967 شامل ارتفاع جولان سوريه، شبه جزيره سينا و سرزمينهاي فلسطين با ارتش صهيونيستي به نبرد پرداختند. 

اين جنگ با حمله غافلگير کننده دو ارتش مصر و سوريه به نيروهاي صهيونيست در ارتفاعات جولان و سينا آغاز شد.

در 24 اکتبر 1973 آتش بس اعلام و توافقنامه توقف درگيري در 31 مه 1974 ميان دو طرف امضا شد که به تشکيل نيروي ويژه ناظر بر اجراي توافنامه انجاميد. 

از مهمترين نتايج اين جنگ آزادشدن 600 کيلومتر مربع از 1860 کيلومتر مربع مساحت جولان بود که در نتيجه آن افسانه فرماندهان ارتش صهيونيستي درباره شکست ناپذيربودن اين ارتش در هم شکست. 

در آن زمان شوراي امنيت سازمان ملل متحد با صدور چند قطعنامه بر عقب نشيني ارتش صهيونيستي از سرزمينهاي اشغالي عربي 1967 تاکيد کرد اما رژیم صهیونیستی اجراي آن را نپذيرفت./980/ب903/د

ارسال نظرات