۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۳۰۲۴۳
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا

ثبت نام کاروان اربعین جامعه‌الزهرا آغاز شد

ثبت نام کاروان اربعین، پنجمین مرحله دوره نهج البلاغه خوانی، جلسه دفاع از پایان نامه «جایگاه و نقش سیاق در تفسیر قرآن» و برگزاری نشست مدیران مدارس دوره عمومی جامعه الزهرا(س) از دیگر اخبار جامعه الزهرا(ط) در پایان هفته است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع)، ستاد اربعین جامعه الزهرا(س) با دستور مستقیم حجت الاسلام محمود مدنی در جامعه الزهرا(س) تشکیل شده است و بر این اساس طلاب و اساتید جامعه‌الزهرا‌(س) که تمایل دارند در ایام اربعین حسینی (ع) هم‌پای قافله نور باشند، می‌توانند تا دوشنبه ۱۷ مهرماه با مراجعه به سایت جامعه‌الزهرا (س) به نشانی www.jz.ac.ir  ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است به دلیل محدودیت کاروان، اسامی نهایی پس از گذراندن مراحل اولیه و احراز شرایط اعلام خواهد شد، بنابراین نام‌نویسی اولیه به منزله اعزام قطعی نیست.

پنجمین مرحله دوره نهج البلاغه خوانی برگزار می شود

طیبه سادات طباطبایی، مدیر اداره کل تربیتی جامعه الزهرا(س) با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت شناخت سیره و منش امیرالمؤمنین (ع) و آشنایی طلاب با نهج البلاغه و معارف بلند این كتاب  شریف، پنجمین مرحله حدیث خوانی نهج البلاغه به همت اداره قرآن و حدیث  اداره کل تربیتی در جامعه الزهرا(س) برگزار می گردد.

مدیرکل  اداره تربیتی جامعه الزهرا(س)گفت: جهت انس طلاب با نهج البلاغه، دور جدید ثبت نام طلاب علاقمند که تاکنون موفق به شرکت در دوره نهج البلاغه خوانی نشدند، شروع شده است و علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات و ثبت نام به ورودی ساختمان شهید بهشتی، سرای ثقلین مراجعه کنند و یا  با شماره تلفن ۳۲۱۱۲۳۵۵ تماس بگیرند.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه «جایگاه و نقش سیاق در تفسیر قرآن» برگزار می‌شود

جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «جایگاه و نقش سیاق در تفسیر قرآن» توسط خانم «علیه وطن ویس» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

فائزه امینی، استاد راهنمای این پایان نامه است و حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حسن صادقی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز یکشنبه ۱۶مهرماه ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

نشست مدیران مدارس دوره عمومی جامعه الزهرا(س) برگزار شد

مدیر مدرسه علمیه نیمه وقت صبح از برگزاری نشست مدیران مدارس دوره عمومی جامعه الزهراء(س) با حضور مدیران مدارس عمومی بین الملل، تمام وقت روزانه، خوابگاهی ونیمه وقت صبح وعصر خبر داد.

طاهره رهبرپور با بیان اینکه این نشست در آمفی تاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: هدف از برگزاری این نشست، هماهنگی با اساتید در ابتدا سال تحصیلی جدید، جهت بهبود و رشد وضعیت علمی تربیتی آموزشی طلاب و برنامه های آموزشی بوده است.

در این نشست آصفی مسؤول گروه های درسی جامعه الزهرا(س) طی سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خیرمقدم به اساتید، به بیان آفت ها و وسوسه های شیطان در اصل تحصیل علم، در مسیر آموزش، کسب علم و نفوذ در عالم پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به تغییر معاونت آموزشی جامعه الزهرا(س) به معاونت آموزشی تربیتی بر ضرورت توجه به سه محور اساسی تربیتی، علمی و انضباطی تأکید کرد.

مسؤول گروه های درسی اظهار داشت: توجه داشتن و توجه دادن طلبه به انگیزه تحصیل و اهداف این مسیر از وظایف اساتید است.

تشویق به شرکت محصیلن در کلاس اخلاق، عدم ارائه درس در این ساعت، شناسائی محصلین از نظر تربیتی و معرفی به مشاورین مدارس از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات