۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۳۰۲۱۳
آيت الله نمازي:

احياي روحيات دفاع مقدس از وظايف رزمندگان جنگ تحمیلی است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: احياي روحيات دفاع مقدس و زنده نگه داشتن روحيات جهادي، ايثار و فداكاري، صفا و برادري و ارزش هاي دفاع مقدس از جمله وظايفي است كه امروز برعهده بازماندگان دفاع مقدس است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، بعد از ظهر امروز در ديدار مسؤول حوزه نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي استان اصفهان و مدير و كاركنان جهاد كشاورزي كاشان، با اشاره به اينكه در آستانه ورود به ميدان ظهور امام عصر(عج) هستيم، گفت: شايد خيلي از ما حواسمان نيست كه كاروان بشريت در حال حركت است و ما در اين حركت ذوب شده ايم و نمي دانيم بايد چكار كنيم.

وي افزود: برخي تصورشان اين است كه موضع گيري ها و تهديدهاي دولتمردان آمريكا همان موضع گيري هاي مردم آمريكا است در حاليكه اينگونه نيست، چرا كه نسل جوان آمريكا و كشورهاي غربي به دنبال چيزي ديگري هستند، از اين رو خيلي از مردم آمريكا سياست ها و رفتارهاي دولتمردان آمريكايي را قبول ندارند و آنها را محكوم مي كنند.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه حساب ملتها را بايد از دولتها جدا كرد، اظهار داشت: منظور از شعار مرگ بر آمريكا از سوي ملت ايران مردم آمريكا نيستند، بلكه دولتمردان آنها هستند.

وي تحولات دنيا را به سمت و سوي گرايش به اسلام دانست و گفت: امروز طلاب در بيش از 60 كشور جهان در قم مشغول به فراگيري علوم اسلامي هستند كه وقتي به كشورهاي خود برمي گردند منشأ تحولات شگرفي مي شوند كه مي توان به شيخ زكزاكي اشاره كرد كه بعد از اينكه شيعه شد و درس حوزه را در جامعه المصطفي قم به پايان رسانيد و به نيجريه برگشت 10 ميليون نفر از مردم نيجريه از سوی وی شيعه شدند.

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به شهادت تعدادي از فرزندان شيخ زكزاكي، ابراز کرد: شيخ زكزاكي رهبر شيعيان نيجريه بعد از حمله ارتش نيجريه به مسلمانان اين كشور و شهادت چند نفر از فرزندانش، ناپديد شده و از سرنوشت وي اطلاعي در دست نيست.

آيت الله نمازي، گفت: امروزامواج خروشان نهضت امام خميني(ره) در حال پيشروي در دنيا است، بنابراين ما بايد زمينه فراگير شدن نهضت امام خميني(ره) را فراهم كنيم.

وي در ادامه به نقش مهم جهاد سازندگي در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و اظهار داشت: دريافت عنوان سنگرسازان بي‌سنگر از سوي امام خميني(ره) به جهاد، به اين دليل بود که گردان مهندسي جنگ برعهده جهاد سازندگي بود.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين از حفظ روحيات و ارزش هاي دوران دفاع مقدس به عنوان يكي از مهم‌ترين مأموريت هاي بر جاي مانده از كاروان شهادت و دفاع مقدس نام برد و افزود: امروز نيز احياي روحيات دفاع مقدس و زنده نگه داشتن روحيات جهادي، ايثار و فداكاري، صفا و برادري از جمله وظايفي است كه برعهده بازماندگان دفاع مقدس است. 

به گفته وي، جنگ از بچه هاي رزمنده افرادي آسماني ساخته بود كه از همه چيز خود گذشته بودند و اين موضوع مهمي است كه در تاريخ جنگ هاي دنيا وجود نداشته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبري گفت: احياي روحيات دفاع مقدس و زنده نگه داشتن روحيات جهادي، ايثار و فداكاري، صفا و برادري و ارزش هاي دفاع مقدس از جمله وظايفي است كه امروز برعهده بازماندگان دفاع مقدس است. 

آيت الله نمازي يادآور شد: شهدا به مأموريتي كه برعهده داشتند عمل كردند، اما آنهايي كه به شهادت نرسيدند اينگونه نيست كه شايستگي شهادت را نداشته اند، بلكه مأموريت آنها زنده ماندن و حفاظت از دستاوردها و آرمان هاي شهدا است.

لازم به ذكر است، جهاد كشاورزي كاشان طي 8 سال دفاع مقدس 64 شهيد را تقديم اسلام و انقلاب اسلامي كرد و اين شهرستان در كشور تنها شهرستاني است که به دليل داشتن يک گردان مستقل در 8 سال دفاع مقدس موفق به دريافت مجوز تأسيس کانون سنگرسازان بي‌سنگر شده است./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات