۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۳۰۱۹۷
آیت الله شب زنده دار:

مبارزه با عرفان‌‌های کاذب درک ویژه‌‌ای از فقه می‌خواهد

استاد درس خارج حوزه با بیان این که مبارزه با عرفان های کاذب درک ویژه ای از فقه می خواهد، بهترین راهکار مقابله با آن را ترویج عرفان اسلامی در جامعه دانست.
محمد مهدی شب زنده دار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی شب زنده دار، از فقهای شورای نگهبان، پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس و اعضای مؤسسه بهداشت معنوی در مؤسسه بقیه الله، با اشاره به خلأ قانونی برای مبارزه با عرفان های کاذب در کشور اظهار داشت: باید مجلس را نسبت به این دغدغه حساس کرد تا قانونی را برای مقابله با این فرقه ها به تصویب برسانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که مسأله عرفان های کاذب در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: صوفیان در ایران یکی از فرقه های معنوی کاذب بودند و امروز هم برخی از این گرایش های معنوی وجود دارد؛ تا وقتی انسان هست تفکرات انحرافی هم هست نمی شود به صورت کلی جلو این حرف ها را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عرفان های کاذب مانند یک بیماری است و باید طبیب هایی باشند تا این بیماری را درمان کنند و این رسالت حوزه های علمیه است که باید عرفان اسلامی را به درستی دریافت کند و در جامعه ترویج دهد.

آیت الله شب زنده دار با بیان این که تشخیص حق و باطل از ابواب دقیق فقه و از فنون تخصصی است، اظهار داشت: عرفان باید به درستی تبیین شود و نباید از روی تعصب به این موضوع پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مبارزه با عرفان های کاذب درک ویژه ای از فقه می خواهد و باید علمای برجسته حوزوی که نادر هم هستند به این موضوع بپردازند.

رییس مؤسسه بقیه الله با بیان این که تمام انسان ها گرایش به معنویت دارند و باید آن ها را تغذیه درست معنوی کرد، اظهار داشت: راه حل اصلی مبارزه با عرفان های کاذب نشان دادن عرفان صحیح و اسلامی به مردم است.

وی افزود: متأسفانه این که می بینیم گاهی اوقات عرفان های کاذب از طریق ورزش و یا کلاس های تقویتی و دیگر موارد وارد جامعه می شوند و مسؤولان هم در برابر آن موضع نمی گیرند به دلیل نا آگاهی مسؤولان از مشکلات این عرفان ها است./۸۴۳/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات