۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۳۰۱۸۵
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

قیام عاشورا مظهر پیروزی حق بر باطل است

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به حقانیت واقعه کربلا، گفت: واقعه عاشورا بر حق بنا شده و امام حسین(ع) در کربلا صابر بر حق بودند و همین موضوع سبب شد ایشان در طول تاریخ جاودانه شوند.
مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی قیام عاشورا مظهر پیروزی حق بر باطل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک، در رابطه با حق گرایی و صابر بودن بر حق در زندگی اسلامی بیان کرد: ما در تمام طول زندگی خویش مشغول به انتخاب، میان حق و باطل هستیم.

حجت الاسلام فرخی با اشاره به حقانیت واقعه کربلا، تشریح کرد: واقعه عاشورا بر حق بنا شده و امام حسین(ع) در کربلا صابر بر حق بودند و همین موضوع سبب شد ایشان در طول تاریخ جاودانه شوند.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: مردم بدانند باطل رفتنی است چند روزی می آید در بین مردم سر و صدا ایجاد می کند نمایش و جلوه گری می کندٰ اما نمی ماند و آنچه که تا ابد ماندنی است، حق است.

اهمیت حق گرایی در زندگی

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به پیروزی قاطع حق بر باطل، گفت: امام سجاد (ع) در آخرین لحظات عمر خویش خطاب به فرزندشان، امام باقر(ع) فرمودند: پسرم بر حق صابر باش، اگرچه حق تلخ باشد.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در رابطه با اهمیت حق گرایی به موقع در زندگی، به اقدام مثبت معاویه بن یزید اشاره کرد و تشریح کرد: معاویه بن یزید نخستین خلیفه مسلمانی بود که خواستار بازگشت خلافت به اهل بیت(ع) شد و از منصبش کناره گیری کرد.

سفارش قرآن کریم به ساده زیستی و دوری از اسراف

وی در ادامه افزود: معاویه در سن بیست سالگی به منبر رفت و گفت: خلافت ریسمان الهی است که جدم معاویه به ناحق از آن خود کرد، در صورتی که این حق از آن علی بن ابی طالب(ع) بود.

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در رابطه با عاقبت معاویه بن یزید تصریح کرد: معاویه بن یزید ضمن ابراز انزجار از قتل عترت رسول خدا(ص)، روی آوردن به میگساری و تخریب خانه خدا توسط پدرش راه او را ادامه نداد، اختیار مردم را به خودشان سپرد، از انظار مردم پنهان شد و پس از چهل روز درگذشت.

حجت الاسلام فرخی در بخشی دیگر از سخنان خود، مردم جامعه اسلامی را به ساده زیستیٰ دعوت نمود و بیان کرد: در دین مبین اسلام بر اهمیت ساده زیستی بسیار سفارش شده و خداوند در قرآن کریم مردم را به دوری از اسراف رهنمون کرده است.

استفاده مفید از سرمایه با ارزش عمر

وی با تاکید برارزش عمر بشر گفت: برای یک انسان چیزی با ارزش تر از عمر وجود ندارد و چه بهتر که این عمر در راه خدا و بندگی خالصانه پروردگار صرف شود.

حجت الاسلام فرخی اشاره کرد: خداوند می فرمایند: هر کاری را که انسان انجام می دهد برای عمرش است، اگر عمرش را از او بگیرند سرمایه ای ندارد.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی در پایان با اشاره به آیه های 2 و 3 سوره عصر ((2. إِنَّ الإِنسَانَ لَفِي خُسْر 3.إِلاَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ))، مردم را به استفاده صحیح از سرمایه عمر دعوت و تاکید کرد: خداوند در این آیه ها می فرمایند: انسان دستخوش زیان است، مگر کسانی که گرویده و کارهای شایسته کرده و همدیگر را به حق سفارش و به شکیبایی توصیه کرده اند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات