۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۳۰۱۸۲
آیت الله مکارم شیرازی:

آمریکا ناامن ترین کشور دنیا است

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حادثه اخیر آمریکا، این کشور را ناامن ترین کشور دنیا دانست و گفت: نیروهای امنیتی آمریکا بسیار ضعیف و ناتوان هستند که حداقل نتواستند جلوی افزایش تلفات و زخمی ها را بگیرند.
 درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تقدیر از مراسم عزاداری محرم امسال، گفت: مراسم عزاداری امسال توأم با نظم و مراعات مسائل اسلامی بود که تشکر می کنیم.

وی افزود: آنگونه که در گزارش های تصویری آمده بود این مراسم در کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای اروپایی به صورت با شکوه برگزار شده بود و نام و مکتب امام حسین(ع) در دنیا بیش از پیش درخشید.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مراسم های عزاداری بدون حادثه و در کمال امنیت برگزار شد، اظهار داشت: این لطف الهی بود که باید از نیروی انتظامی و سایر نیروها که این مراسمات را پوشش دادند تشکر کرد.

وی با اشاره به حادثه اخیر آمریکا ادامه داد: تنها در یک حادثه در آمریکا به وسیله یک نفر قریب 600 نفر کشته و زخمی می شوند، باید گفت آمریکا ناامن ترین کشور دنیا است، نیروهای امنیتی آمریکا بسیار ضعیف و ناتوان هستند که حداقل نتواستند جلوی افزایش تلفات و زخمی ها را بگیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خوشبختانه کارهایی که موجب وهن مانند قمه زنی امسال بسیار پایین بود، ابراز داشت: نیروی انتظامی قم اعلام کرد که این برنامه در قم نبوده و اگر هم وجود داشته به صورت آشکار نبوده است، این نشان می دهد افرادی که به سراغ قمه زنی و امثال آن می روند آگاه بیشتری پیدا کردند و متوجه شدند که این کارها به زیان اسلام است.

وی عنوان کرد: بنده از همه افراد جامعه به ویژه جوانان که حضوری چشم گیر در دسته جات و عزاداری ها داشتند تشکر می کنم، این حضور پرشور نشان می دهد که نسل جوان بحمدالله پیرو مکتب حسینی هستند، امیدواریم توفیق بیشتری نصیب این عزیزان شود و عزاداری های آنان به امضای امام زمان(عج) برسد./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات