۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۳۰۱۶۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان با حضور آیت الله حیدری، تجمع بزرگ جوانان عاشورایی منطقه عین دو اهواز، یادواره شهید مدافع حرم پاسدار نادر حمید و شهدای مسجد توحید اهواز و تجمع بزرگ رهروان زینبی در اهواز چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دومین روز از هفته ناجا، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی خوزستان با شعار "پلیس برای امنیت، امنیت برای همه" امروز شنبه ۱۵ مهرماه در ستاد فرماندهی انتظامی استان در اهواز برگزار شد.

براساس این گزاش، در این مراسم آیت‌الله حیدری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار عباس‌زاده فرمانده انتظامی خوزستان، دهقان معاون امنیتی انتظامی استانداری، سردار شاهواپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، امیر سرتیپ ظریفی یگانه، ارشد آجا در جنوب غرب، سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور، برخی اعضای شورای تامین استان و جمعی از فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم، رژه یگان‌های نمونه نظامی و انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

لازم به ذکر در پایان این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدا و همچنین ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، بازنشستگان و فرماندهان برتر نیروی انتظامی تجلیل و تقدیر شد.

همچنین تعدادی از نیروهای انتظامی استان خوزستان نیز ترفیع درجه یافتند.

بزرگترین تجمع جوانان عاشورایی منطقه عین دو اهواز برگزار شد

براساس این گزارش، سخنران این تجمع پرشور، خطیب توانا و عالیقدر حجت الاسلام سید محمد صافی از کشور عراق بود.

گفتنی است، مکان این تجمع عاشورایی که شامل برادران و خواهران است، جاده اصلی اهواز به سمت حمیدیه روبروی منطقه عین دو- ساحت الحسین بود که این تجمع از پرشورترین مراسمات اخیر در این منطقه به شمار می آمد.  

لازم به ذکر است، در این مراسم معنوی که شاعران آیینی و مداحان اهل بیت علیهم السلام به مدح ائمه اطهار(ع) پرداختند و نیز این تجمع از شبکه تلویزیونی جهانی الاهواز پخش شد.

یادواره شهیدمدافع حرم نادر حمید و شهدای مسجد توحید اهواز برگزار شد

مدافع حرم خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا در اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش، این مراسم که در مسجد توحید اهواز برگزار شد، جوانان و نوجوانان اهوازی یاد و خاطره این شهید مدافع حرم را گرامی داشتند.

همچنین سردار حسن نوعی‌ اقدم یکی از فرماندهان سپاه در یادواره شهید مدافع حرم نادر حمید و شهدای مسجد توحید اهواز سخنرانی کرد و به رشادت های رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل پرداخت؛ همچنین سید جواد حسینی نیز قاری قرآن این مراسم معنوی بود.

گفتنی است، در این یادواره که اجرای آن بر عهده مرتضی ذاکر بود، حاج عباس کربلایی از مداحان خوزستانی به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت و یاد و خاطره شهید مدافع حرم نادر حمید و شهدای مسجد توحید اهواز را گرامی داشت.

لازم به ذکر است، شهید نادر حمید یکی از جوانان دلیر خوزستانی است که برای مبارزه با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری به سوریه رفت و در روز 20 مهرماه سال 1394 در شهر حلب سوریه مورد هدف دشمنان قرار گرفت و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، شربت شهادت نوشید و در بزم شهیدان میهمان شد.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم روز دوشنبه 27 مهرماه سال 1394 مقارن با 5 محرم‌الحرام سال 1437 هجری قمری از طریق فرودگاه بین‌المللی اهواز به خوزستان بازگشت و مورد استقبال پرشور مردم شهید پرور خوزستان قرار گرفت و در مشهد شهیدان یعنی خوزستان به خاک سپرده شد.

تجمع بزرگ رهروان زینبی در اهواز برگزار شد

تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان با اقتدا به حضرت زینب(س) در آستان علی بن مهزیار برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام موسوی والا در این تجمع باشکوه به سخنرانی پرداخت و عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(س) را بهترین الگو برای بانوان دانست و به شخصیت این بانوی صبور در واقعه عاشورا پرداخت.

همچنین در این مراسم حاج حسن صفری، مداح و ذاکر اهل بیت علیهم السلام به مدح و ثنای ائمه معصومین و حضرت زینب(س) نماد صبر و استقامت واقعه عاشورا پرداخت.

لازم به ذکر است این مراسم معنوی و باشکوه به صورت پخش زنده از سیمای مرکز خوزستان پخش شد./9453/پ204/ب1

ارسال نظرات