۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۳۰۱۶۱
در تمامی مدارس علمیه استان مرکزی؛

طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه طرح مطالعات آثار شهید آیت الله مطهری در تمامی مدارس علمیه استان مرکزی برگزار می شود، گفت: مجری این طرح معاونت تهذیب حوزه علمیه استان و معاونان تهذیب مدارس علمیه شهرستانهای استان مرکزی است.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی شهید مطهری

حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی و استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان اینکه طرح مطالعات آثار شهید آیت الله مطهری در تمامی مدارس علمیه استان مرکزی برگزار می شود، گفت: مجری این طرح معاونت تهذیب حوزه علمیه استان و معاونان تهذیب مدارس علمیه شهرستانهای استان مرکزی است.

ضرورت مطالعه و تدبر در آثار شهید مطهری

حجت الاسلام اوحدی اضافه کرد: طلاب حوزه علمیه در طول یک ماه به مطالعه و مباحثه یکی از آثار شهید مرتضی مطهری پرداخته و پرسش های خود را در رابطه با مطالب کتاب با اساتید حوزه علمیه در میان می گذارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی تاکید کرد: اساتید نظارت مستقیمی بر نحوه مطالعه طلاب داشته و با پاسخگویی به سوالات، آنان را راهنمایی کرده و در پایان ماه از هر کتاب آزمون مخصوص به عمل می آید.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: 12 عنوان کتاب از کتب شهید آیت الله مطهری در این طرح مطالعاتی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه مفید در عرصه رسالت های دینی، توانایی انجام پژوهش های جدید با توجه به نیازهای زمان، پرورش و تربیت نیروهای فکری در راستای نیازمندی های جامعه، آشنایی طلاب با شبهات و مجهز شدن برای ورود به عرصه های اندیشه ورزی و تحقق آرمان ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی مباحثه و رفع اشکال می شود.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به سخن امام خمینی( ره) که فرمودند: "امروزه برای پاسخگویی به شبهات جوانان باید از کتب شهید مرتضی مطهری و آثار دیگر بزرگان در این زمینه کمک گرفت" گفت: امروزه برای پاسخگویی به سوالات جوانان باید به مباحثه و تدبر در کتب شهید مرتضی مطهری در حوزه علمیه پرداخته شود.

برگزاری کارگاه آموزشی طلاب متاهل

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به برنامه های آتی حوزه علمیه با موضوع آثار شهید آیت الله مطهری، از برگزاری نشست خانوادگی طلاب متاهل به صورت کارگاهی آموزشی خبر داد و افزود: نشست خانوادگی طی دو دوره در پاییز و زمستان سال جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام اوحدی در ادامه ابراز کرد: آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه در 28 مهرماه سال جاری برای طلاب علاقه مند به صورت استانی برگزار شده و برگزیدگان به مراحل کشوری راه می یابند.

به گزارش رسا، 12 مدرسه علمیه برادران و 1800 طلبه برادر در حوزه علمیه استان مرکزی در حال فعالیت هستند./842/ت302/ب1

ارسال نظرات