۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۱۲۴
استاد حوزه هشدار داد؛

«تربیت ناکارآمد» نتیجه اختلال ارتباطی بین خانواده و مدرسه

مدیر حوزه علمیه پارسیان گفت: همفکری و همدلی بین خانواده و مدرسه و سرمایه گذاری این دو نهاد برای توسعه تربیت صحیح دانش آموزان، خروجی خوبی خواهد داشت.
حجت الاسلام میرزایی

حجت الاسلام هادی میرزایی مدیر حوزه علمیه برادران پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه حدود 65 درصد از زمان مفید دانش آموزان در مدارس سپری می شود گفت: والدین می توانند در این چرخه سهم بسزایی داشته باشند و در آموزش هایی ارائه شده به فرزندانشان به ویژه در زمینه تربیت صحیح، نقش مهمی را ایفا کنند

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: آنچه از چگونگی کارکردهای مدارس پیداست این است که پیوند عمیقی که باید بین خانواده و آموزش و پرورش باشد وجود ندارد و در ابعاد تربیتی به نقش خانواده و یا مشارکت این نهاد کوچک اجتماعی کمتر توجه می شود.

مدیر حوزه علمیه پارسیان تصریح کرد: ما معتقدیم که دو نهاد موثر و اثرگذار خانواده و آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی را در حوزه تربیتی دانش آموزان ایفا کنند.

حجت الاسلام میرزایی تاکید کرد: به طور قاطع می توان گفت که آموزش و پرورش بدون همراهی خانواده و حتی برعکس، خانواده بدون تعامل مدرسه، نمی توانند در حوزه تربیت صحیح دانش آموزان موفق عمل کنند، به عبارتی؛ تربیت صحیح دانش آموزان در سایه تعامل و همکاری دو نهاد خانه مدرسه محقق می شود.

وی ادامه داد: یکی از صدمات بزرگ آموزشی که درحال حاضر در مدارس رخ می دهد این است که والدین به خوبی به نقش تربیتی خود عمل نمی کنند و عدم برقراری ارتباط مستمر والدین با مدرسه و معلمان، مشکلاتی را در روند مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان به وجود آورده است.

مدیر حوزه علمیه پارسیان گفت: اعتقادمان بر این است که هر میزان در مسائل تربیتی سرمایه گذاری شده اثربخشی بهتری را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: مشکلاتی که به برخی از حوزه های آموزش وارد می شود این است که برخی خانواده ها تمایلی به ورود در حوزه تربیتی ندارند و یا مدارس، خانواده ها را به عنوان شریک خود در مسائل تربیتی دخیل کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همفکری و همدلی خانواده و مدرسه و سرمایه گذاری این دو نهاد برای توسعه تربیت صحیح دانش آموزان، خروجی خوبی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه پارسیان بیان کرد: مدرسه در سال های گذشته، تنها در حوزه انتقال دانش درسی به دانش آموزان اقدام می کرد، اما با گذشت زمان و هجمه های فرهنگی دشمنان و همچنین مخابره سریع اطلاعات در عصر فناوری، ضروری است تا والدین با مدرسه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و مسائل تربیتی فرزندان خود را به طور مستقیم پیگیری کنند.

حجت الاسلام میرزایی در پایان تاکید کرد: باید به فرزندانمان کمک کنیم تا هویت اصلی خود را حفظ کنند و برای ورود به اجتماع باید آنان را به خوبی تربیت کنیم./851/ت۳۰۲/س

 

ارسال نظرات