۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۰۱۱۱
مدیر حوزه علمیه میناب:

تفکر دینی معلمان مسیر زندگی را به دانش آموزان نشان می دهد

مدیر حوزه علمیه برادران میناب با اشاره به تأثیر تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل گفت: معلمی که تفکر دینی داشته باشد مسیر زندگی و چشم انداز را به دانش آموزان نشان می دهد.
تربیت دینی فرزند

حجت الاسلام زین العابدین نجاتی مدیر حوزه علمیه برادران میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تاکید بر نظارت بیشتر خانواده ها بر تربیت فرزندان گفت: در تمامی جوامع، خانواده، نخستین نهاد تربیتی و والدین نیز مهمترین نقش را در تربیت صحیح یا ناصحیح فرزندان ایفا می کنند، واسپاری تربیت فرزندان به مدرسه و یا مراکز محل تحصیل کاری کاملا اشتباه است.

وی در ادامه افزود: سپس در مرحله دوم، نهاد مدرسه، تربیت دانش آموزان را برعهده دارد، اما این بدان معنا نیست که خانواده و والدین نظارت نداشته باشند و امور تربیتی را بر عهده مدرسه واگذار کنند، بلکه نظارت والدین در این مرحله حساس، یابد تشدید یابد.

مدیر حوزه علمیه برادران میناب تصریح کرد: جدیت نظارت و حساسیت نهاد خانواده بر روند تربیتی فرزندان در این مرحله، سبب حساس شدن مدرسه در امور تربیتی دانش آموزان می شود.

حجت الاسلام نجاتی همچنین ابراز داشت: درصورتی که والدین نظارت دقیق و بیشتری بر تربیت فرزندان خود داشته باشند می تواند به عنوان یک نهاد تقویت کننده در کنار مدرسه باشد.

 وی با اشاره به تأثیر تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده آل بیان داشت: معلمی که تفکر دینی داشته باشد مسیر و چشم اندازی را به دانش آموزان نشان می دهد که آنان بر اساس این چشم انداز به راحتی می توانند مسیر صحیح زندگی را طی کند، اما تفکرات غیر دینی معلم نیز دورنمای صحیحی را از زندگی برای دانش آموز نشان نمی دهد.

مدیر حوزه علمیه برادران میناب با اشاره به ثمرات و برکات وحدت رویه عملکرد خانواده و آموزش و پرورش در سطح کلان جامعه گفت: تربیت منسجم و راهبردی فرزند نیازمند تفاهم بین والدین است، این تفاهم در تربیت صحیح فرزند خیلی مؤثر است، اگر این تفاهم و وحدت رویه بین دو نهاد موثر خانواده و مدرسه نیز ایجاد شود اهداف والدین در تربیت صحیح فرزند در مدرسه دنبال می شود و تحقق می یابد و کمک خوبی برای مدرسه است.

حجت الاسلام نجاتی با تاکید بر تعامل و ارتباط هرچه بیشتر بین والدین و معلمان بیان کرد: در صورت عدم وحدت رویه در عملکرد دو نهاد خانواده و مدرسه سبب می شود که والدین و معلمان هرکدام اهدافی را به طور مجزا دنبال کنند، این سبب سردرگمی دانش آموزان شده و در زمینه تربیتی، خروجی مناسبی نخواهد داشت./851/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات