۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۳۰۰۷۷
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

آیت الله آقامیری نمونه عالم مهذب زاهد متقی بود

در پی ارتحال ملکوتی عالم ربانی آیت الله آقامیری از علمای برجسته خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیامی را صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد و آن عالم وارسته را نمونه بحق یک عالم مهذب زاهد متقی دانست.

پیام حجت الاسلام والمسلمین فرحانی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنالله و إنا إلیه راجعون
قال الصادق علیه السلام: «إذا مَاتَ المؤمِنُ الفَقِیهُ ثلمَ فِی الاسلامِ ثُلمَةٌ لا یَسُدّها شَی‏ءٌ» و قال: «ما مِن أَحَدٍ یَمُوتُ مِنَ المؤمنینَ أَحَبّ إِلَی إبلیسَ مِن مَوتِ فَقِیه»


ضایعه ارتحال عالم ربّانی، دانشمند گرانسنگ، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و استاد متخلق اخلاق، «حضرت آیت ا... حاج سید حسن آقامیری(ره)» موجب تاثر و تأسف اینجانب و همه دوستداران علوم دینی، فرهنگ شیعی و انقلاب اسلامی گردید. 


این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای حوزهی علمیه، روحانیت و جامعه‌ی مذهبی دزفول و به ویژه ارادتمندان و شاگردانی است که سالیان سال از محضر این استاد فرزانه بهره می‌بردند.


آن عالم بزرگوار که بحق نمونه یک عالم مهذب زاهد متقی بود، سال‌ها در حوزه‌ علمیه، صاحب کرسی تدریس علوم فقهی و اخلاقی بود و علاوه بر طلاب فاضل، توده مردم و جوانان متدین نیز از مناهل علم و عمل او بهره می‏گرفتند.


رحلت این فقیه صمدانی، اینک و در ایام عزای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) معنایی جز پیوند عمیق روحی بین آن بزرگمرد با اجداد طاهرش ـ علیهم السلام ـ ندارد.


اینجانب این ضایعه‌ مؤلمه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) عجل الله تعالی فرجه الشریف، علمای اعلام، طلاب حوزه‌ی مبارکه و به امت اسلام به ویژه مردم عالم پرور دزفول تسلیت می گویم. همچنین به خانواده‌ی مکرّم و دیگر بازماندگان ایشان عرض تسلیت کرده، و از خداوند سبحان برای آن فقید سعید علو درجات و برای متعلقین تسلّا و صبر جمیل را مسألت می نمایم.


عبدالکریم فرحانی - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری 15 محرم الحرام .1439


لازم به ذکر است، آیت الله حاج سیدمحمدحسن آقامیری از علمای برجسته استان خوزستان از شاگردان مرحوم حاج شیخ مرتضی حائری و آیت الله وحید خراسانی بود که به واسطه ارتحال ایشان یکشنبه 16 مهرماه مصادف با 17 محرم عزای عمومی در شهرستان دزفول اعلام شده است./۹۴۵۳/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات