۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۳۰۰۶۰
سردار مجتبایی:

پلیس هیچگاه با هنجارشکنی و فساد کنار نمی آید

فرمانده نیروی انتظامی استان قم تأکید کرد: پلیس هیچگاه با فساد، ظلم و تباهی، هنجارشکنان و کسانی که امنیت مردم را به چالش می کشند کنار نخواهد آمد و در صحنه مبارزه حضور خواهد داشت.
سردار مجتبایی سردار مجتبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و گفت: در طول هفته نیروی انتظامی 134 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، عملیاتی و ویژه کارکنان و خانواده های ناجا برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری صبح گاه مشترک نیروهای مسلح و افتتاح پروژه های مختلف در سطح استان از جمله برنامه ها خواهد بود، هر روز بر افتخارات و اقدامات و فعالیت های برای گسترش امنیت و آسایش افزوده می شود و خوشبختانه سطح رضایتمندی جامعه روز به روز افزایش پیدا می کند.

سردار مجتبایی با بیان این که روز نخست هفته نیروی انتظامی، به عنوان پلیس حاکمیت و ارزش های اسلامی، ولایتمداری و جامعه ایمانی نامگذاری شده است، اظهار داشت: ارزش بر پایه فرهنگ انسان ها، اقوام و کشورها شکل می گیرد و ارزش ها در کشورها و ملت ها متفاوت است.

وی ادامه داد: ارزش های حاکم بر کشور در قبل از انقلاب با ارزش های حاکم شده بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کاملا متفاوت است، همچنین معیارهای کشورهای غربی با کشورایران که فرهنگ و ارزش های آن بر اساس دین پایه ریزی شده متفاوت است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که ارزش ها و مفاهیم ارزشی در کشور مبتنی بر اصول و ضوابط دینی است، ابراز داشت: در کشور ما ارزش ها برخاسته از فرهنگ دینی است، اگر کسی بخواهد خلاف فرهنگ اسلامی عمل کند دچار اشتباه شده و با مخالف مردم که ارزش های فرهنگی کشورو نظام را پذیرفتند رو به رو خواهند شد.

وی عنوان کرد: برخی از افراد مسائل گوناگونی را از بیگانه می گیرند و می خواهند وارد فرهنگ دینی کنند که یقینا با مخالفت رو به رو خواهند شد، ارزش های سیاسی به معنای پایبندی به استقلال کشور، نه شرقی نه غربی و دفاع از مظلومان است و کسی که خلاف این را بگوید با مخالف مردم دین باور و کسانی که ارزش های انقلابی و اسلامی را پذیرفتند رو به رو خواهد شد.

سردار مجتبایی با اشاره به مفوم ارزش های اجتماعی خاطرنشان کرد: هنجارهای موجود در جامعه مبتنی بر دستورات دینی هستند که ارزش به شمار می روند، رفتار و تعاملات مردم ارزش های اجتماعی است که در یک نظام اسلامی به آن عمل می شود.

وی اضافه کرد: ارزش های اخلاقی به ارزش هایی گفته می شود که در عفاف، حجاب، مسائل اخلاقی، نوع مرودات مردم و گفتمان آن ها با یکدیگر تعریف می شود که باید در پرتو دین و انقلاب باشند، متأسفانه بسیاری از افراد دنبال این هستند که مردم انقلابی کشور را که به دلیل ارزش های اخلاقی و دینی شهید دادند از ارزش ها دور کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تأکید بر این که پلیس مدافع همه ارزش های دینی و انقلابی است، گفت: باید نسبت به برخی دسیسه ها هوشیار باشیم، ارزش های دینی از تمام ارزش ها مهم تر هستند و زیربنای ساختار دیگر ارزش ها به شمار می رود، ارزش های دینی مسائلی هستند که قرآن و اهل بیت(ع) برای انسان ها آورده اند و بعد از آن، علما و فقها ترویج دهنده ارزش های دینی بوده و هستند.

وی افزود: هیچکدام از ارزش ها قابل تسامح و معامله نیستند، مردم انقلابی ایران اجازه نخواهند داد که بین ارزش ها فاصله بیفتد، برخی به دنبال این هستند که برخی از ارزش ها را استحاله کنند و برخی دیگر را به دلیل عوام فریبی بپذیرند، تمام این ارزش ها می توانند برای یک ارزش کلی را برای ایجاد و برپایی یک نظام اسلامی و انقلابی فراهم کنند.

سردار مجتبایی با بیان این که پلیس با اطاعت از رهبری حکیمانه ولی فقیه به دنبال حفظ و دفاع از ارزش ها است، اظهار داشت:  پلیس امروز نیرویی مردمی و ولایتمدار است که برای دفاع از ارزش ها شهید می دهد، نیروی انظامی پاسداری از ارزش های نظام اسلامی را افتخار خود می داند.

وی ادامه داد: امروز پلیس پرچمدار عزت و آزادگی در کشور و مصداق مجاهد فی سبیل الله برای گسترش اسلام ناب محمدی است، نیروی انتظامی پایدار فرهنگ علوی و مهدوی و شاگرد مکتب حسینی است، پلیس هیچگاه با فساد، ظلم و تباهی، هنجارشکنان و کسانی که امنیت مردم را به چالش می کشند کنار نخواهد آمد و در صحنه مبارزه حضور خواهد داشت، زیربنای فکری و رفتاری پلیس مبارزه با ظلم و فساد خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که پلیس استان قم تا کنون 116 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است، ابراز اشت: شهدا برای دفاع از ارزش های اسلامی و پاسداری ازعزت و کرامت کشور به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به فعالیت یک سال گذشته نیروی انتظامی استان قم عنوان کرد: تعداد سارقانی که دستگیر شدند 37 درصد نسبت به سال قبل تر افزایش پیدا کرده است که نشان می دهد مبارزه بی امان پلیس با کسانی که امنیت مردم را مخدوش می کنند تقویت شده است، در یک سال گذشته 25 درصد انهدام باندهای مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.

سردار مجتبایی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمنان برای بر هم زدن وضع اقتصادی کشور قاچاق کالا است که مبارزه با این پدیده شوم 17 درصد افزایش پیدا کرده است، طرح های گوناگونی برای مبارزه با جرایم مختلف به ویژه گروه جرایم خشن اجرا می شود، امروز در پهنه استان قم با حمایت مراجع و علما و همراهی مسؤولان امنیت در تراز بالایی در کشور وجود دارد، پلیس قم همواره در ردیف های بالای جدول ارزیابی کشوری قرار دارد.

وی اضافه کرد: به دنبال امنیتی فراگیر و آرمانی هستیم که استقرار و گسترش آن بدون دفاع از ارزش ها و تبعیت از رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم ممکن نیست، همه باید در تأمین امنیت نقش داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات