۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۳۰۰۵۳
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان:

کسانی که تهمت‌های ناروا به نیروهای انقلاب می‌زنند فاسق‌اند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: دستگاه قضایی امروز مورد هجمه و دروغ ضد انقلاب داخلی و خارجی قرار گرفته است؛ اما همه آگاه باشند کسانی که تهمت‌های ناروا به نیروهای انقلاب می‌زنند فاسق‌اند.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور گسترده مردم دین‌دار و ولایی این شهر در مصلای نماز جمعه سمنان برگزار شد اظهار داشت: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان مستکبر و ضد انقلاب به میدان آمده و انقلاب اسلامی و شخصیت‌های انقلابی را مورد هدف قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تا دیروز ترور فیزیکی شخصیت‌های برجسته و تراز اول انقلاب اسلامی را برای ضربه زدن به ملت بزرگ ایران در پیش گرفته بودند اظهار کرد: اما امروز ترور شخصیتی نیروهای انقلاب در برنامه این مستکبران و ایادی آنان قرار گرفته و دشمن به ترور شخصیتی چهره‌های انقلابی روی آورده است.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی امروز مورد هجمه و دروغ ضد انقلاب داخلی و خارجی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: کسانی که تهمت‌های ناروا به نیروهای انقلاب می‌زنند فاسق‌اند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه مقامات اطلاعاتی و امنیتی کشور بارها و بارها تهمت‌ها علیه خانواده رئیس قوه قضائیه را تکذیب کرده‌اند تصریح کرد: ملت بزرگ ایران نیز قطعاً به این شایعات توجهی نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید هرچه که شنیده‌ایم را باور کنیم اضافه کرد: نباید به انتشار شایعات کمک کنیم؛ چراکه این تهمت‌ها از سال‌ها قبل بوده و ادامه دارد و دشمن دست از دشمنی برنمی‌دارد.

همه‌پرسی استقلال کردستان عراق باید در نطفه خفه شود

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد شدید از برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق تأکید کرد: همه‌پرسی استقلال کردستان عراق باید در نطفه خفه شود.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اهداف پشت پرده برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق اظهار کرد: برگزاری همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق با هدف ایجاد اسرائیل دوم در این کشور است.

وی با تأکید مجدد بر اینکه این همه‌پرسی باید در نطفه خفه شود تصریح کرد: دولت‌های منطقه باید بدانند که در این زمینه اگر دیر بجنبند؛ ضربه‌ای سخت می‌خورند و باید بدانند که پس از عراق نوبت دیگر کشورهاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به ایران برای رایزنی با مقامات کشورمان در این زمینه خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه برای مقابله با این همه‌پرسی جدی هستند و امروز دیگر کشورها نیز باید با آن با جدیت برخورد کنند.

ترامپ یک دروغگوی دیوانه است

خطیب نماز جمعه سمنان اتهام ترامپ، مبنی بر نقض روح و اصل برجام از سوی ایران را دروغ خواند و خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به ترامپ «دیوانه» می‌گوییم که این اتهامات علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ‌گویی دیوانه‌وار است و «بر پدر دروغ‌گو لعنت!»

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه تا امروز آمریکا بارها و بارها متن و روح برجام را نقض کرده است تأکید کرد: امروز آمریکا قصد دارد تا گناه خود را به گردن ما بیندازد؛ اما انزوای این کشور را در عدم همراهی دنیا با سخنرانی دیوانه‌وار رئیس‌جمهور این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدیم و باید بگوییم که آمریکا رو به نابودی است و ترامپ نیز باید بداند که مرگ بر آمریکا شعار همیشگی ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا جهان را دهکده می‌داند؛ به وقوع بحران‌های سیاسی، امنیتی، اخلاقی، فرهنگی و دیگر بحران‌ها ناشی از حضور این کشور در جای‌جای دنیا اشاره کرد و با یادآوری حادثه تیراندازی روزهای اخیر و کشتار مردم در آمریکا اظهار کرد: باید به ترامپ گفت که تو اگر مرد کاری، جلوی کشتار مردم کشور خودت را بگیر.

بخش مهمی از امنیت امروز کشور مرهون مجاهدات نیروی انتظامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از امروز بیان کرد: نیروهای پلیس خدمتگزار مردم و نظام و رهبری هستند و به وظیفه خود به‌خوبی عمل می‌کنند و مردم نیز باید قدردان باشند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه بخشی از امنیت و سلامتی کشور مرهون مجاهدت‌های نیروهای پلیس است اضافه کرد: امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور نعمت‌‌های انقلاب اسلامی برای ملت ایران است که در سایه تلاش‌های نیروهایی مانند پلیس، ارتش و سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) به وجود آمده است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی استان سمنان در سال‌های اخیر، از عملکرد آنان ابراز رضایت کرده و خاطرنشان کرد: مردم استان سمنان هیچ‌گاه خدمات این مأموران جان‌برکف را از یاد نمی‌برند.

برخی تنها به زبان ولایتمدارند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه ‌التزام برخی افراد در کشور به ولایت‌فقیه «عملی» نیست عنوان کرد: برخی تنها به زبان ولایتمدارند.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه شهید حججی در وصیت‌نامه خود به ما سفارش کرده است که از ولی‌فقیه غافل نشویم خطاب به این شهید عنوان کرد: اگر شما که مایه افتخار ملت ایران هستید امام خامنه‌ای را باور دارید؛ مقام معظم رهبری نیز شما را باور داشته و بوسه بر تابوت شما زده و عبای خود را جای کفن شما قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ما باید ولایتمدار بوده و به ولایت‌فقیه به‌صورت عملی باید التزام داشته باشیم بیان کرد: برخی‌ها تنها در زبان حرف از ولایت می‌زنند؛ اما در عمل خبری از ولایتمدار بودن آنان نیست.

امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه افراد ولایتمدار از شهادت و کشته شدن در راه خدا هراسی ندارند عنوان کرد: افراد ولایتمدار مانند شهید حججی‌ها هر چه دارند را از خدا می‌دانند و به خدا نیز تقدیم می‌کنند و درواقع خدا در جهان آنان بزرگ بوده و عظمت دارد و عظمت خداوند جلوی ارتکاب آنان به گناه را می‌گیرد و همه‌چیز ازجمله پست‌های دنیایی در چشم آنان کوچک است.

آیت‌الله شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان به فرارسیدن روز جهانی کودک و نوجوان اشاره کرد و با تأکید بر اهمیت این روز تصریح کرد: اسلام به کودکان توجه زیادی دارد.

وی با بیان اینکه اسلام از روز و ولادت موضوع توجه به کودک را آغاز کرده است گفت: امروز والدین مسلمان باید به فکر تربیت درست و اخلاق و دین فرزندان خود باشند؛ چراکه امروز دشمن به دنبال دزدیدن هویت و دین آنان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن ابراز رضایت از برگزاری آئین‌های عزاداری شهادت شهدای کربلا در استان سمنان، از مردم این استان برای برگزاری آئین‌های عزاداری ایام محرم به‌ویژه روز عاشورا قدردانی کرد و گفت: عزاداری‌های محرم در استان سمنان در سطح عالی برگزار شد؛ به‌ویژه جوانان استان سمنان با اجتماعات بزرگ در شهر و روستا صحنه‌های نابی از عشق به ائمه اطهار را آفریدند.

آیت‌الله شاهچراغی حضور ملت ایران به‌ویژه جوانان را در عزاداری‌های امام حسین (ع) خنثی‌کننده همه توطئه‌های علیه کشور دانست و افزود: دشمن هرگونه نقشه که در طول سال می‌کشد؛ روز عاشورا آن خنثی می‌کند./977/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات