۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۲۹۹۹۸
مدير حوزه علميه امام رضا:

رویکرد اهل بیت در مقابل انحرافات، روشنگری بود

مدير حوزه علميه امام رضا(ع) تهران گفت: رویکرد اهل بیت در مقابل انحرافات، روشنگری بود نه سکوت؛ یعنی در وسط جنگ که شمشیرها به چرخش در مي‌آمد؛ سخن امام حسین(ع) دفع و رفع شبهه مي كرد.
سید مصطفی حسینی نیشابوری سید مصطفی حسینی نیشابوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا؛ حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نیشابوری مدير حوزه علميه امام رضا(ع) و معاون پژوهشي بنیاد قرآن شامگاه گذشته در مراسم عزاداري زينبيه پاكدشت، مكاتب را به دو دسته فکري و عملی تقسيم كرد و گفت: مکاتب فکري و اندیشه اي قطعاً بنیانگذارانی داراي فکر و اندیشه دارد.

عضو شوراي راهبردي حوزه علميه استان تهران با اشاره به جريان داعش، آن را يك مکتب فکری تكفيري عنوان كرد و افزود: در اين مكتب كه تبديل یه یک معضل سیاسی امنیتی در جهان شده، ابتدا یک نفر آمد و با پر و بال دادن به ظاهر شعار "لا اله الا الله" و نسبت دادن آن به قرآن و احادیث، آن را بنا نهاد.

عضو كميته نخبگان ستاد امر به معروف و نهي از منكر از مظلومت امام حسین(ع) به عنوان یکی از اتفاقات تلخ تاريخ ياد كرد و خاطر نشان كرد: یک تفکری آمد تا در مقابل علی ابن ابی طالب(ع) ايشان را کنار زنند و با رفتن به سمت معاویه در مقابل آن امام قرار گيرند.

رویکرد اهل بیت در مقابل انحرافات، روشنگری بود نه سکوت!

استاد حوزه هاي علميه تهران و قم تصريح كرد: رویکرد اهل بیت در مقابل انحرافات، روشنگری بود نه سکوت! یعنی در وسط جنگ که شمشیرها به چرخش در مي‌آمد؛ سخن امام حسین(ع) دفع و رفع شبهه مي كرد.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر اسراء تهران با ياد آوري فضای جنگ احد، اظهار كرد: آن جنگ جنگي تمام عیار بود که عده اي مي خواستند بت پرستی را برتر نشان دهند.

مدیر موسسه علمی پژوهشی آل الرسول تهران با ابراز اينكه مکاتب فکری و عقیدتی مماشات بردار نيستند، گفت: در علوم پایه، مکاتب با ملاحظات جامعه شناختی مبتنی بر اندیشه پيش مي روند.

عضو بعثه مقام معظم رهبري در سازمان حج و زيارت افزود: امام حسین(ع) در مورد امت، تاريخ و دين سخن گفتند پس جنگ به خاطر یغما رفتن حق اهل بیت نبود بلكه به خاطر بیعت و بیعت شکنی بود.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری اضافه كرد: در بدنه واقعه كربلا حرف مهم تری مطرح بود و آن اينكه یزيد گاهی در یک گوشه یک اتفاق خلاف شرع انجام می‌شود ولی كسي نمی آید آن را بیان کند اما یزید علاوه بر آنکه بیان موارد زشت را داشت، جوسازي مي كرد و فضا را به گونه اي مي كرد که بگوید حسين(ع) معترض است و مشكل از اوست.

وی با بيان اينكه حسین(ع) در خطبه اش فرمود آیا نسبت من و پیامبر را نمی‌دانید، تأكيد كرد: تفکر یزیدی می‌خواهد بگوید كه حتی اگر حسین(ع) هم باشی و در مقابل مکتب ما بایستی؛ حذف خواهی شد.

کارشناس مذهبي رسانه ملی با تشريح شخصيت حر بيان كرد: در فضاي فردي مکتب انسان ساز تا شخص نتواند در درون خود به آن فضای ظلمت فائق آید؛ نمی‌تواند حر شود، براي قرار گرفتن در زمره انسان های حسینی(ع) بايد بر یزید درون خود غلبه كرد.

عضو هیأت علمی اندیشکده مدیریت اسوه با اشاره به زندگي شهيد حججي، اذعان كرد: اگر یك جوان بیست و پنج ساله مي‌شود حجت خدا بر روي زمين همین است، بحث معرفت است، زن و مرد نمی‌شناسد، قوم و ن‍ژاد مطرح نيست، حسين(ع) همه را قبول مي كند.

استاد سطوح عالي حوزه در پايان در تبيين معناي" الهی رِضاً بِرِِضِاکَ" گفت: صداي طفل 6ماهه كربلا نشان داد حضرت علي اصغر(ه) تثبيت كننده نهضت عاشورا است، يعني علي اصغر(ع) مؤيد و محقق دين است و نمايشگر راه كربلا./804/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات