۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۲۹۹۸۶
مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان:

قیام امام حسین حکومت اموی را زیر سوال برد

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان گفت: قیام سرور و سالار شهیدان حکومت اموی را زیر سوال برد و از مشروعیت سیاسی آن به نحو فزاینده ای کاست و امام سجاد(ع) در این زمینه نقش بسیاری مهمی داشتند.
پرچم گنبد امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام علی رستگار، مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان، عصر امروز در جمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: فاجعه هولناک کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش و اسارت خاندان رسول الله و افشاگری های سفیران عاشورا علی بن الحسین(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه دمشق و مدینه و در مسیر حرکت کاروان موجب بیداری مردم و پی بردن به عمق جنایات یزید لعنت الله علیه شد.

وی افزود: سخنرانی های آتشین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) تاثیر روانی و اجتماعی گسترده ای گذاشت و مردمی که از همراهی خاندان رسول الله خودداری کرده بودند با مشاهده مصیبت های آنان دچار عذاب وجدان شدند و در پی انتقام برآمدند و به همین سبب امواج انقلاب امام حسین(ع) در همه جا گسترش یافت.

حجت الاسلام رستگار خاطرنشان کرد: هنر والای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در بیداری وجدان جامعه و برانگیختن احساس گناه و ندامت در مردم است تا بیشتر به حقوق الهی خاندان رسالت آشنا گردند.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان ابراز داشت:‌ قیام سرور و سالار شهیدان حکومت اموی را زیر سوال برد و از مشروعیت سیاسی آن به نحو فزاینده ای کاست و امام سجاد(ع) در این زمینه نقش بسیاری مهمی داشتند با سخنرانی ها و خطبه های خود سعی کردند که یاد و خاطره عاشورا را در افکار عمومی زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: امام با گریه بر شهیدان و زنده نگه داشتن خاطره آنها مبارزات خود را به این شکل ادامه دادند و با یادآوری و عزاداری برای فاجعه کربلا این اجازه را نمی داد که ظلم و جنایت حکومت بنی امیه از خاطره ها فراموش شود.

حجت الاسلام رستگار تاکید کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) سفیران کربلا در کوفه و شام بودند و سخنان امام سجاد(ع) در مردم کوفه چنان شوری ایجاد کرد و گفتند ای پسر رسول خدا ما همگان گوش به فرمان و مطیع تو هستیم و با دشمن تو می جنگیم و با دوستان تو صلح می کنیم.

 مدیر حوزه علمیه شهرستان آبدانان در پایان گفت: این پیام قرن هاست که به گوش جهانیان می رسد و همه از هر دین و مذهبی که باشند در برابر این همه ظلم و فساد حکومت بنی امیه انزجار خود را نشان می دهند و بر ماست که این پیام ها را مدام سینه به سینه نقل کنیم تا هیچ وقت صلابت و اقتدار خاندان اهل بیت(ع) به دست فراموشی سپرده نشود و از انحرافات و گزند تحریف در امان بماند./۸۷۹/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات