۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۲۹۹۸۳
اندیشمند شیعه مصر:

نظام‌های عربی تحمل مشاهده پیروزی‌های محور مقاومت را ندارند

یکی از اندیشمندان شیعه مصر با اشاره به حمایت کشورهای عربی از تروریسم در سوریه تأکید کرد که این کشورها توان مشاهده پیروزی محور مقاومت را ندارند.
احمد راسم النفیس از اندیشمندان شیعه مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد النفیس اندیشمند شیعه مصر در مقاله ای با تأکید بر جنگ طلبی رژیم صهیونیستی نوشت: پس از پایان حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 این سوال پیش آمده که چه زمانی جنگ جدیدی رخ می دهد؟ جوهره دشمنی رژیم صهیونیستی مطمئنا به خاک و سرزمین منحصر نمی شود بلکه همواره به جنگ و تخریب و محروم کردن مخالفانش از قدرت پاسخگویی فکر می کند.

وی افزود: این رژیم حتی به کشورهایی که با آن توافقنامه امضا کرده اند نیز رحم نمی کند و اگر غیر از این بود رژیم صهیونیستی به مصر اجازه می داد در برخی مناطق سینا سلاح سنگین وارد کند. صهیونیست ها جنگ علیه شریک صلح خودشان را در هر زمان ممکن در نظر گرفته اند.

این اندیشمند مصری با اشاره به خشم آمریکا از توافقنامه موشکی بین مصر و کره شمالی تصریح کرد: این موشک ها جنگنده و تانک های پیشرفته نبودند بلکه موشک های دوربردی به شمار می آیند که به سلاح فقرا مبدل شده و علاوه بر سهولت جابجایی و مخفی نگهداشته شدن، از قدرت تخریب بالایی برخوردار هستند.

نمایندگان اسرائیل در یمن و سوریه و عراق می جنگند

وی خاطرنشان ساخت: دشمن صهیونیستی از پایان جنگ سال ۲۰۰۶ تاکنون به دنبال جنگ جدیدی برای بازگشت هیبت از دست رفته خود است و جنگ های نیابتی نمایندگان رژیم در سوریه و عراق و یمن اثبات کننده این مدعاست.

احمد النفیس به شباهت تجربه تلخ صهیونیستی در سوریه با تجربه افغانستان ادامه داد: تجربه نشان داده که کیفیت مجاهد و دلیلی که برای آن می جنگد از کیفیت سلاح بسیار مهمتر است. امید رژیم برای جنگی خونریزانه یک توهم بود و با تشکیل ائتلاف سوری، عراقی، ایرانی، روسی، یمنی و لبنانی شاهد شکست توطئه رژیم بودیم.

وی تأکید کرد که نیروهای این ائتلاف از عقیده نبرد استشهادی برخوردار هستند نه انتحاری و توانایی جنگ طولانی مدت را دارند و آمادگی خود را برای حضور در میدان های به مراتب سخت تر از جنگ با رژیم صهیونیستی به اثبات رسانده اند.

سرگردانی رژیم صهیونیستی بین پذیرش واقعیت و آغاز جنگی شکست خورده

در ادامه این مقاله آمده است: محور مقاومت ماهیت قومیتی و ملی خالص ندارد و می تواند اقشار مختلف مردم را بسیج کند. غرب که مسؤول اصلی صهیونیست ها و داعشی هاست از زمان جنگ افغانستان در حال بسیج بین المللی است.

این اندیشمند شیعه خاطرنشان ساخت: جنگ محور مقاومت با دشمن داعشی که در شرایط بسیار سخت جغرافیایی انجام گرفت، توانایی سیاسی محور را به نمایش گذاشت و خطر واقعی برای تهدیدهای صهیونیستی در صورت جنگ جدید به شمار می آید. دشمن که در گذشته با اندیشه ارتش شکست ناپذیر وارد جنگ می شد هم اکنون بین پذیرش واقعیت ها و جنگ جدید محکوم به شکست، حیران است.

حتمی بودن جنگ جدید در پرتو ترغیب های سعودی

وی با اشاره به اینکه اگر صهیونیست ها این واقعیت را نمی دانستند مطمئنا چندین سال پیش بار دیگر به جنگ علیه حزب الله می پرداختند، افزود: البته آنچه جنگ را حتمی می سازد بحران روحی نزد برخی نظام های عربی است که تحمل پیروزی های مقاومت را ندارند. این ادعا با حمایت گسترده این نظام ها از گروه های تروریستی در سوریه به اثبات می رسد، در حالی که خودشان می دانند این گروه ها خطری برای نظام هایشان محسوب می شود.

احمد النفیس بیان داشت: این نظام ها در جنگ 2006 نیز با بیانیه های مختلف از جنگ علیه حزب الله حمایت کردند. صهیونیست ها هم اکنون پیش از هر جنگی به هزاران بار تفکر می پردازند اما احتمالا با ترغیب های گسترده عربی به ویژه عربستان درصدد جنگ جدیدی است./980/ب901/د

ارسال نظرات