۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۲۹۹۴۲
مدیر حوزه علمیه لرستان مطرح کرد؛

نقش تفکر دینی معلمان در ارتقای فضایل اخلاقی جامعه

مدیر حوزه علمیه لرستان معلم را بهترین الگو برای دانش آموزان خواند و گفت: معلمان باید در کنار آموزش و تعلیم دانش آموزان به امر تربیت آنان نیز توجه داشته باشند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: نباید از نقش تربیتی کانون خانواده و نهادهای آموزشی غافل شد.

وی با بیان اینکه نقش والدین در تربیت فرزند بسیار مهم و حیاتی است، افزود: در کنار آن نقش آموزش و پرورش و اساتید تکمیل کنندهنقش خانواده ها در تربیت فرزندان است.

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به آیات و روایات نقش اساتید و معلم بر گفتار، رفتار و منش دانش آموزان بسیار مؤثر و نقش آفرین است.

وی با اشاره به اینکه بیان معلمان از ارزشهای دینی در محیط درس و مدرسه بسیار مؤثرتر از گفتار دیگران بر ذهن دانش آموزان است، بیان داشت: در اسلام جایگاه معلم و آموزگار از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام میناپور معلمی را شغل انبیا و مقدس خواند و تصریح کرد: معلمان باید پاسدار این رسالت خطیر باشند و در کنار آموزش و تعلیم دانش آموز به امر تربیت آنان نیز توجه داشته باشند.

وی اظهار داشت: خدمت معلم باید صادقانه، همراه با ایثار، شجاعت، امانت و وفاداری باشد و با نقش آفرینی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان فضائل دینی و اخلاقی اسلامی را ارتقا بخشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به الگوگیری دانش آموزان از معلم خاطرنشان کرد: معلم در اخلاق، رفتار، گفتار و سطح علمی و معنوی باید الگوی دانش آموزان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی معلمان که تعداد آنها اندک است، به جای هدایت دانش آموز به سمت ارزشهای دینی آنها را به سمت فرهنگ و تفکرغربی می کشانند، اظهار داشت: این معلمان نمی توانند دانش آموزانی انقلابی و متدین تربیت کنند و جایی در آموزش و پرورش ندارند./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات