۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۲۹۹۲۷

اظهار معاون وزیر خارجه درباره نصایح مراجع و موضگیری یک مرجع تقلید

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در دیدار حضرت آیت‌الله نوری همدانی مدعی شد که دولت فعلی نزدیکترین دولت به مواضع رهبری و مراجع است؛ اما این مرجع تقلید نسبت به این سخنان واکنش نشان داد.
ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم رحیم پور در حاشیه دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نظرات و توصیه های مراجع تقلید همواره یار و کمک وزیر امور خارجه بوده است، اظهار کرد: ما بیشترین موضعگیری ها را در ارتباط با موضوعات روز سیاسی و فرهنگی در کشور و جهان اسلام از شما شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مراجع تقلید از ظرفیت و پتانسیل بسیار قوی در جهان اسلام برخوردار هستند، تصریح کرد: جهان اسلام مشکلات بسیاری دارد و از زمانی که عربستان قدرت گرفت یک شکاف در جهان اسلام مشاهده شد و آن ها با حمایت از تکفیری ها فجایع بسیار زیادی در کشورهای منطقه ایجاد کردند.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه اسلام واقعی با آنچه که آل سعود و تکفیریها نشان میدهند تفاوت بسیاری دارد تصریح کرد: نهضت امام حسین(ع) ترویج صلح و مذاکره بود و ما اسلامی که تبلیغ می کنیم اسلام مبتنی بر صلح و گفت و گو هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دولت فعلی را نزدیکترین دولت به مواضع رهبری و مراجع تقلید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دولت نسبت به فرمایشات و نصایح رهبری و مراجع تقلید گوش شنوا دارد و همواره به آن عمل می کند و البته دولت نیز مشکلاتی دارد که باید نسبت به رفع آنها نیز توجه ویژه ای شود.

گفتنی است، حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار نسبت به سخنان معاون وزیر امور خارجه برای همفکری دولت با رهبری و مراجع  واکنش نشان داد و در ارتباط با مسائل داخلی کشور بیان کرد: بارها در دیدار وزرا و مسؤولان دولتی اعلام کردیم که اخذ دیرکرد بانک ها حرام است؛ ولی همین که پای خود را از دفتر بیرون می گذارند نصایح و نظرات مراجع تقلید را فراموش می کنند!​/۸۵۸/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات