۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۹۱۸
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

نجات جامعه در گرو اعتقادات قلبی و فطری دانش‌آموزان است

شیخ الاسلام با بیان این که امروزه سواد نمی‌تواند به تنهایی جامعه را نجات دهد، گفت: نجات جامعه در گرو اعتقادات قلبی و فطری دانش‌آموزان است.
شیخ الاسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا شیخ الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، امروز در آیین افتتاح پیش‌دبستانی امام حسن مجتبی(ع)، با تأکید بر ضرورت توسعه و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: توسعه و پیشرفت هر کشوری منوط به تعلیم و تربیتی است که خروجی آن منجر به تغییر رفتار در جامعه شود.

شیخ الاسلام اظهارداشت: آموزش و پرورشی که تأثیر مثبتی در فرزندان این خاک نداشته باشد، کارا و مفید نخواهد بود.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های مؤسسه جامعه‌القرآن، ابراز داشت: حجت‌الاسلام مهدی طباطبایی این افتخار را دارد که در راستای مباحث تربیتی دانش‌آموزان این سرزمین قدم‌های بسیار بزرگی بردارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: تفکر، ایمان، علم، عمل، اخلاق در جامعه پنج ساحت‌ تعلیم و تربیت هستند که مدارس باید به شیوه‌ای صحیح و کامل آن‌ها را عملیاتی سازند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزی که روانخوانی قرآن را بیاموزد، آن را حفظ کند و در مفاهیم آیات قرآن کریم تفکر داشته باشد، ایمانش تقویت می‌شود و تبدل به عالمی عامل می‌شود و در نهایت به شکل انسانی اخلاق مدار در جامعه ظاهر خواهد شد.

مشکلات اخلاقی جامعه بازخورد‌های تعلیم و تربیت نادرست مدارس است

شیخ الاسلام گفت: اگر امروزه در بخش‌هایی از جامعه با مشکلات اخلاقی روبرو هستیم، همه بازخورد‌هایی است که از  نادرست بودن تعلیم و تربیت مدارس نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به نگاه زیرساختی به مسایل تربیتی در سازمان آموزش و پرورش، عنوان کرد: تربیت به معنای شناخت ارزش‌ها است، به گونه‌ای که ارزش به شکل فراگیر فهمیده، پذیرفته و به کار بسته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد: اگر تربیت، تفکر و ایمان در مدارس کشور کنار یکدیگر قرار بگیرند، دانش‌آموزانی موفق و مفید برای جامعه تربیت خواهند شد.

وی با بیان این که امروزه سواد نمی‌تواند به تنهایی جامعه را نجات دهد، اظهار داشت: نجات جامعه در گرو اعتقادات قلبی و فطری دانش‌آموزان است که توسط آن می‌تواند کشور را به سوی توسعه و عظمت سوق دهد./878/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات