۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۹۰۷
مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی:

ترویج امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود

مسؤول ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به خوبی می تواند با معضلات اجتماعی همانند طلاق، ناهنجاری های اخلاقی و سایر آسیب ها مقابله کند.
مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی فرخی مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در حوزه علمیه استان مرکزی و نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی بعد از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در امامزاده عبدالله و آمنه خاتون اراک، در رابطه با نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، بیان کرد: نبود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی سبب کاهش و برداشته شدن نظارت عمومی در جامعه می شود.

مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان آسیب ها و نبود نظارت در جوامع اسلامی، افزود: با فقدان نظارت در جامعه؛ گناهان، بدی ها، ظلم وعدم رعایت حقوق یکدیگر به تدریج افزایش خواهد یافت و انجام گناه قبح خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام فرخی به مراحل امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر شامل مراحل جلوگیری از گناه در حد توان، تذکر به گناهکار و ابراز تنفر از گناهکار می شود.

مسؤول ستاد امر به معروف ونهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به خوبی می تواند با معضلات اجتماعی همانند طلاق، ناهنجاری های اخلاقی و غیره مقابله کند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی با اشاره به تاکید روایات بر این که امر به معروف و نهی از منکر مانند دریای بیکران است، گفت: امر به معروف ونهی از منکر در تمام ابعاد زندگی بشر جاری است و اختصاص به مساله خاصی ندارد.

مسئول ستاد امر به معروف ونهی از منکر در رابطه با وظایف دولت های اسلامی در راستای اشاعه  ونهادینه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کرد: دولت های اسلامی باید زمینه ساز ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی باشند.

ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

وی با بیان اینکه دولت های اسلامی به خوبی می توانند در مسیر تبیین و اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش آفرین باشند، گفت: افزایش آموزش های مدون و ورود دستگاه های قضایی به خوبی می تواند در نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موثر باشند.

نماینده آیت الله دری نجف آبادی در ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان مرکزی با اشاره به نقش آفرینی مردم در ترویج امربه معروف و نهی از منکر، افزود: عموم مردم باید با مواجه شدن با گناهان واکنش نشان دهند و نسبت به رفتار دیگران بی تفاوت نباشند.

حجت الاسلام فرخی در ادامه با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از زبان بزرگان دین مبین اسلام، تشریح کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به عنوان آخرین وصیت خود به فرزندانشان فرمودند: حتما امر به معروف و نهی از منکر کنید که اگر این کار را انجام ندهید به تدریج اشرار بر شما حاکم خواهند شد و دعاهایتان مستجاب نخواهد شد.

وی در پایان به سخن پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلامی می فرماید: امت من همیشه  در خیر و خوبی خواهند بود تا زمانی که امر به معروف و نهی از منکر می کنند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات