۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۵۲۹۹۰۶
امام جمعه موقت اهواز :

امنیت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان مرهون شهدا است

امام جمعه موقت اهواز گفت: امنیت، عزت، سرافرازی و قدرت کشور ما در منطقه و جهان به طور قطع مرهون شهدای عزیز است و کسی در این زمینه تردیدی ندارد.
شهدا شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پیکر مطهر 119 شهید گلکون کفن دوران دفاع مقدس امروز پنج شنبه 13 مهرماه از مرز بین المللی شلمچه وارد میهن اسلامی ما شد و مورد استقبال رسمی و باشکوه علما، مسؤولان و فرماندهان نظامی و دیگر اقشار مختلف مردم شهید پرور خوزستان قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در این مراسم اظهار داشت: این شهدا زنده هستند و ما نیامده ایم برای شهادت آنان گریه و زاری کنیم؛ بلکه آمده ایم به واسطه این عزیزان زنده و احیا شویم و این حرف مبالغه گویی نیست.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: امروزه تقریبا همه آحاد مردم به جز آنهایی که چشم و دلشان کور هست، به طور قطع باور کرده اند که شهدای والامقام ما، حی و زنده هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که از برکت خون پاک شهدا به دست آمد، ابراز داشت: امنیت، عزت، سرافرازی و قدرت کشور ما مرهون شهدای عزیز است و کسی در این تردیدی ندارد.

مدیر پیشین حوزه علمیه خوزستان خطاب به حاضرین و مسؤولان کشور، گفت: ملت شریف ایران اسلامی، روحانیان، نیروهای نظامی و انتظامی و مسؤولان قدر شهدای عزیز را بدانند؛ چرا که هرچه داریم از این شهدای عزیز و والامقام است.

نویسنده کتاب پنج جلدی عصر امام خمینی(ره) بیان داشت: دیروز این شهدا در مرز و عمق این خاک با دشمن و ارتش سر تا پا مسلح صدام می جنگیدند، صدامی که لشکر 6 زرهی اش همه تانک هایش تی72 بودند و حتی در ابتدای جنگ تحمیلی در سال 1359 تا هفتاد کیلومتر از خاک میهن ما پیش روی کردند اما این شهدای عزیز بودند که برای حفظ ناموس و شرف و نیز عزت ما در مقابل این دشمن ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی افزود: امروز نیروها و لشکر اسلام در عمق سرزمین های اسلامی در حال دفاع از ملت های مسلمان هستند و خود ملت های مسلمان هم اقرار می کنند که در حال حاضر فقط ایران اسلامی است که از ما دفاع و حمایت می کند.

وی در ادامه با اشاره به سفر روز گذشته رجب طیب اردوغان به تهران، اظهار داشت: رییس جمهور ترکیه روز گذشته که به تهران سفر کرده بود مدام از ضرورت ورود ایران در مسائل سوریه و منطقه تاکید می کرد و می گفت در کنار ایران خواهیم ایستاد و نباید اجازه داد که عراق تجزیه شود؛ این قدرت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در مسائل منطقه، به طور قطع مرهون خون پاک شهداست.

امام جمعه موقت اهواز درباره محرم و عزاداری باشکوه مردم ایران اسلامی، تصریح کرد: دهه اول محرم امسال در حقیقت بی نظیر بود و حضور جوانان و دیگر اقشار مختلف مردم در مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که بوی این شهدا بوی حسین(ع) است، نسبت به سال های گذشته عظمت پیدا کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اغلب شهرهای بزرگ اروپایی در امسال و دهه اول محرم الحرام شاهد بزرگترین تجمعات و مجالس عزاداری حسینی بود که بر اساس صحبت های یکی از روحانیان مراکز اسلامی ما در خارج از کشور و کشور انگلستان، شهر بیرمنگام انگلیس که در سال گذشته یک مجلس برای عزای امام حسین(ع) گرفته بود، امسال هفت مجلس عزای حسینی در این شهر گرفته شد.

نویسنده کتاب پنج جلدی عصر امام خمینی(ره) افزود: در ایالات متحده آمریکا و در دل شیطان بزرگ جهان هم مجالس عزای حسینی به لطف خداوند متعال و برکت خون پاک شهدای عزیز ما، برپا بوده است و همچنین در دیگر کشورهای خارجی و اروپایی مانند دانمارک که در روز عاشورا در کپنهاک 15 هزار نفر ندای حسین حسین را سر می دادند.

مدیر پیشین حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه مراقب باشیم در زمان معاصر در لشکر کفر قرار نگیریم، تاکید کرد: باید در مقابل شمرها، یزیدیان و حرمله های زمان حسینی باشیم و در لشکر حسین بن علی گام بر داریم نه در لشکر کفر و استکبار؛ زیرا که راه عزت و سربلندی در گرو پیوستن به لشکر حسین بن علی(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ابراز داشت: بر اساس سخنان روز گذشته فرماندهان در محضر نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز نیروهای نظامی و افسران وطنی سنی مذهب و نیز افسران نظامی مسیحی برای امام حسین(ع) عزاداری کردند و نذورات دادند.

وی بیان داشت: شهدای والامقام ما که خانواده های آنان برایشان آرزوهایی داشتند و چشم انتظارشان بودند، با اقتدا به خدا و روح خدا یعنی ولی فقیه زمان خودشان و خط ولایت فقیه که همان خط اهل بیت علیهم السلام هست، چشم ها را بر امور دنیوی بستند و در مقابل دشمن ایستادند تا ما هم اکنون در آسایش و سعادت زندگی کنیم.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با گرامی داشت هفته نیروی انتظامی، گفت: 53 شهید تازه تفحص شده از ژاندارمری یا همان نیروی انتظامی ما هستند که نیروهای زحمتکش، خدوم و ولایت مدار ناجا باید به این شهدا افتخار کنند و ما هم به نیروی انتظامی این هفته مقدس را تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

لازم به ذکر است، این شهدای والامقام دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی زبیدات، رمضان و کربلای 4 در منطقه غرب اروند تفحص شدند؛ از این تعداد 53 پیکر مربوط به شهدای ژاندارمری، 36 پیکر مربوط به سپاه و ارتش و 30 پیکر مربوط به شهدای سپاه و بسیج عملیات کربلای 4 هستند.

گفتنی است، پیکر مطهر این شهدای والامقام امروز ساعت 17 در اهواز تشییع و برای شناسایی بیشتر به تهران منتقل خواهند شد./9453/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات