۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۲۹۹۰۵
همزمان با اجلاسیه علمای بلاد؛

آسیب‌ها و موانع تبلیغ دین در تبریز بررسی می‌شود

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در تبریز آسیب‌ها و موانع تبلیغ دین بررسی خواهد شد.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع مدیران مدارس علمیه تبریز با اشاره به برگزاری هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور در تبریز اظهار داشت: مشارکت حداکثری حوزه علمیه آذربایجان در این همایش بزرگ مورد انتظار متولیان برگزاری است.
وی با بیان این‌که هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور فرصت مناسبی برای تعامل بیشتر علما و اساتید برجسته حوزه های علمیه سه استان شمال غرب کشور است، خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری نشست‌های مشترک هم‌اندیشی و مشورتی در راستای موضوعات مهم حوزوی منطقه هستیم.
حجت‌الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که احیای نقش و جایگاه حوزه علمیه آذربایجان می تواند به عنوان موضوع محوری مباحث مدیران مدارس علمیه منطقه شمال غرب قرار گیرد، تصریح کرد: این اجلاسیه فرصتی مغتنم برای بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های پیش‌روی حوزه علمیه آذربایجان است.
مدیر حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که هشتمین دوره اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور با حضور علمای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در تاریخ ۲۶ و ۲۷ مهرماه امسال در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: بایستی تا روز برگزاری اجلاسیه به جمع‌بندی لازم جهت طرح موضوعات روز حوزه برسیم.
وی با بیان این‌که موضوع اصلی اجلاسیه؛ رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه‌کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، افزود: بایستی آسیب‌های مربوط به حوزه و روحانیت در منطقه شمال غرب کشور شناخته شود و با طرح در اجلاسیه علمای بلاد گامی در راستای رفع موارد برداشته شود.
حجت‌الاسلام مطهری اصل با اشاره به این‌که آسیب‌های مهم و موانع تبلیغ دین در سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل احصاء شده است، گفت: کمیسیون حوزه و روحانیت هشتمین دوره اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمالغرب کشور متشکل از ائمه جمعه و مدیران مدارس و اساتید حوزه‌ها نیز فعال شده است./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات