۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۸۸۵
تلاش كاخ سفيد براي انحراف افكار عمومي؛

آدرس غلط ترامپ در مورد حادثه لاس‌وگاس

ریيس جمهور ايالات متحده آمريکا به مانند ديگر مقامات آمريکايي همچنان سعي دارد با ارائه آدرس‌هاي نادرست و گمراه کننده در خصوص حادثه لاس وگاس، مانع از آگاه سازي شهروندان اين کشور در خصوص نقش مقامات آمريکايي در اين حادثه شود.
حادثه تیراندازی آمریکا
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه رسالت، رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا به مانند ديگر مقامات آمريکايي همچنان سعي دارد با ارائه آدرس‌هاي نادرست و گمراه کننده در خصوص حادثه لاس وگاس، مانع از آگاه سازي شهروندان اين کشور در خصوص نقش مقامات آمريکايي در اين حادثه شود. اين در حالي‌است که اصلي ترين عامل وقوع حادثه لاس وکاس ، مقامات آمريکايي بوده اند : کساني که با پذيرش قانون مالکيت و حمل و نقل سلاح از يک سو و ترويج ترور و خشونت از سوي ديگر، زمينه لازم را براي وقوع چنين جنايات تکان دهنده اي فراهم کرده اند.
 
همچنين ابهامات زيادي در خصوص حادثه وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده  و البته مقامات آمريکايي نيز قصد پاسخدهي نسبت به آنها را ندارند. پليس اعلام کرد که بازرسان در کشتار خونين لاس‌وگاس، که دست‌کم 59 کشته و 527 زخمي برجاي گذاشته است، مي‌گويند «اسيفن پداک» عامل اين جنايت به مدت 9 دقيقه متوالي اقدام به تيراندازي کرده بود.به راستي، چگونه طي 9 دقيقه، ماموران پليس موفق به مهار وي نشده بودند؟ اين در حالي‌است که مقامات پليس معمولا در اطراف مکان‌هاي پر تردد( از جمله مکان‌هاي برگزاري کنسرت) حضور دارند.
 
طبق اعلام وزارت امنيت داخلي آمريکا، بارزسان تاکنون به شواهدي دست نيافته‌اند که ارتباط اين تيرانداز با گروه يا گروه‌هاي تندرو را نشان دهد.پليس لاس‌‌وگاس، مقادير زيادي سلاح، تجهيزات و مواد منفجره از منزل اين تيرانداز کشف کردند.از سوي ديگر، «ژوزف لومباردو» رئيس پليس لاس‌وگاس اعلام کرد، بازرسان در خانه پداك، که در 120 کيلومتري لاس‌وگاس واقع است، «بيش از 18 قبضه سلاح» و مقاديري مواد منفجره و چندين هزار فشنگ کشف کرده‌اند.
 
علاوه بر اين، در اتاقي که پداک آن را در هتل «ماندالاي بي» در لاس‌وگاس اجاره کرده بود، ۱۶قبضه اسلحه پيدا شده‌ است.استيون پداک پس از ارتکاب جنايت خونين خود در يکشنبه‌شب به سوي جمعيت در کنسرتي موسيقي، خودکشي کرد.    از سوي ديگر،  دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا عامل تيراندازي در لاس وگاس را فردي بسيار بيمار و ديوانه خواند.ترامپ قبل از عزيمت به پورتوريکو، در جمع خبرنگاران با اعلام اينکه اين فرد مسلح، جنون داشت، گفت: ما مورد وي را به صورت جدي بررسي مي کنيم.
 
ترامپ همچنين از نحوه برخورد پليس لاس وگاس با حمله شامگاه يک‌شنبه به محل برگزاري کنسرتي در اين شهر تقدير کرد و عملکرد پليس را باورنکردني برشمرد.رئيس جمهوري آمريکا با تاکيد بر فاجعه بار بودن تيراندازي در لاس وگاس، در مورد قوانين مربوط به اسلحه گفت: در مورد قوانين مربوط به سلاح به مرور زمان صحبت خواهيم کرد.بهتر است ترامپ به جاي سخن گفتن از روحيات شخص ضارب، نسبت به معادلات جاري در خصوص امنيت داخلي و بين المللي کشورش پاسخگو باشد. در دوران رياست جمهوري ترامپ، لابي هاي فروش اسلحه قدرت بسيار بيشتري نسبت به قبل پيدا کرده اند. از ابتداي سال 2017 ميلادي تا ماه سپتامبر، فروش و صادرات اسلحه از ايالات متحده آمريکا به ديگر نقاط دنيا رکورد زده است و به حدود 76 ميليارد دلار رسيده است.
 
بديهي است که در چنين شرايطي نه تنها ترامپ حاضر به محدود کردن فعاليت‌هاي اين لابي نمي شود، بلکه عملا در صدد تقويت اين لابي و قدرت مانور آن بر خواهد آمد. آنچه مسلم است اينکه دونالد ترامپ بهتر است به جاي اظهار نظر در خصوص روحيات عامل حادثه لاس وگاس، کمي در خصوص نقش خود در وقوع چنين حوادثي سخن به ميان آورد. بديهي است که وجود رئيس جمهوري خشونت طلب و نژاد پرست در راس معادلات سياست داخلي و خارجي ايالات متحده آمريکا مولد بحران‌هاي امنيتي زيادي در اين کشور خواهد بود. از اين رو، حادثه لاس وگاس آخرين حادثه در ايالات متحده آمريکا نخواهد بود./۱۳۲۵//۱۰۳/خ
ارسال نظرات