۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۲۹۸۶۵
ذوالفقاری در دیدار با وزیر دفاع عراق تاکید کرد؛

تامین امنیت زائران برای ایران اهمیت زیادی دارد/ مراقبت های مراسم اربعین بیشتر شود

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه همکاری های خوبی میان ایران و عراق در برگزاری مراسم اربعین وجود دارد گفت: تامین امنیت زائران برای ما اهمیت زیادی دارد.
اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر دفاع عراق در بغداد با تبریک به دولت عراق برای پیروزی های اخیر این کشور در برابر تروریست های داعش اظهار کرد: با هماهنگي های انجام شده بين وزارت کشور عراق و وزارت كشور ايران، گشایش های خوبی برای تردد زائرین ایجاد شده است. البته تامين امنيت زوار براي ما دارای اهمیت زیادی است كه وزارت دفاع عراق مي تواند نقش موثري در اين زمينه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به ضربات زیاد وارد شده به داعش در عراق در ماه های اخیر، اظهار کرد: بايد با هشیاری کامل، تهدیدات احتمالی خنثی شود. اکنون همكاري هاي امنيتي ايران و عراق در سطح بسيار مناسبي است  و تجارب خوبي در اين زمينه بدست آمده است.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی همچنین ادامه داد: ايران آمادگي اين را دارد كه در صورت موافقت دولت عراق، تعدادي بالگرد هلال احمر خود را در هر مکانی  كه دولت عراق تعيين بكند مستقر کند. ما اميدواريم كه موضوع اربعين منجر به وحدت و همدلي بيشتر بين مسئولين و مردم عراق بشود. بين وزارت کشور ایران و وزارت داخلي عراق همكاري خوبي در زمینه برگزاری مراسم اربعین وجود دارد و اين تعامل و همكاري موجب شده است که بسياري از مشكلات برگزاری این مراسم حل بشود . اميدواريم امسال هم مراسم اربعين بدون مشكل خاصي برگزار بشود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل منطقه و مرور همکاری های دفاعی امنیتی ایران و عراق گفت: موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران احترام و حمايت از تماميت ارضي  كشور عراق است  و هماهنگي  کاملی دراین  رابطه وجود دارد. مردم ایران هم مخالف تجزیه عراق هستند.
در ادامه این دیدار وزیر دفاع عراق با بیان اینکه بين دو كشور مسلمان ايران و عراق همكاري هاي خوبي وجود دارد  تصریح کرد: نه تنها موضوع اربعين بلكه آينده روابط دو ملت بسيار مهم است. ما بايد روابط خوب  دو كشور را  ادامه و توسعه بدهيم.
وی با اشاره به اینکه در حمايت از زوار و خدمات رساني به آنها بين نيروهاي امنيتي، نظامي و ديگر ارگان هاي دولتي عراق هماهنگي و همدلي بسيار خوبي وجود دارد و تمامي امكانات در اختيار زوار ميباشد  خاطرنشان کرد: من با فرماندهان ديالي و مرزي و مناطقي كه زوار از آنجا تردد ميكنند صحبت كردم و به برقراي و حفظ امنيت آن مناطق تاكيد  داشتم. همه زوار مهمان امام حسين(ع) هستند  و ما افتخار مي كنيم به آنها خدمت كنيم./۸۰۷/د
۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات