۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۵۲۹۸۶۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان:

سلوک ساده و معنوی روحانیان عامل انس مردم با روحانیت و حوزه است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه تهذیب نفس و آراستگی اخلاقی پیش نیاز فهم و تبلیغ دین است، گفت: انس مردم با علما و حوزه ها بیشتر به دلیل سلوک ساده و معنوی روحانیت و حوزه ها است.
شفیعی 

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه خدمت، فهم و تفهیم دین اسلام از توفیق ها و سعادت های انسان است، ابراز داشت: در قرن های گذشته روحانیت شیعه علم خدمت به دین را بر دوش گرفته و تلاش کرد تا معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را سینه به سینه و عصر به عصر منتقل کرده و در اختیار مردم بگذارد.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان تهذیب نفس، آراستگی اخلاقی و التزام به حدود و شئون که از دید امام راحل همان زی طلبگی است را پیش نیاز خدمت به دین بیان کرد و افزود: زی طلبگی در نگاه امام راحل همان زیست متناسب با شئون و حدود طلبگی و حوزوی است.

حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه در عین آشنایی با مباحث، دانش و فناوری روز نباید در اثر غفلت به وادادگی، انفعال و شیفتگی نسبت به دانش و فناوری مبتلا شوند.

وی گفت: هویت و زی طلبگی به این معنا است که یک روحانی همزمان که به سراغ علم و دانش رفته با آراستگی اخلاقی و مزین شدن به تهذیب نفس بتواند با حفظ خصوصیات اخلاقی یک روحانی، تبلیغ دین کند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان با بیان اینکه هویت و زی طلبگی در رفتار، سلوک، اخلاق، پوشش، گفتار و سبک زندگی طلبه باید هویدا باشد، تصریح کرد: طلبه و روحانی آراسته در هر محفلی حضور پیدا نمی کند و هر سخنی را بر زبان نمی راند و به زیبایی ها و زخارف دنیا دل نبسته و زندگی اشرافی مطابق اهل دنیا را نمی پذیرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: انس مردم با علما و حوزه ها بیشتر به خاطر سلوک ساده و معنوی روحانیت و حوزه ها است و در این باره حوزه ها و روحانیت می دانند که علم به تنهایی برای برقراری ارتباط با مردم و تبلیغ دین کافی نبوده و در کنارش آراستگی،  پرهیز از دنیا و عدم دل بستگی به ظواهر و تجملات دنیوی نقش مؤثر و تعیین کننده ای برای روحانیت در انجام مأموریت شان دارد./۹۴۵۶/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات