۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۲۹۸۵۸
آیت الله صدیقی:

دین سبب نظم و جهت‌گیری صحیح انسان می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: مهمترین محدودیت در بازشناسی سرمایه عمر و پربرکت کردن این نعمت، مولد کردن آن به گونه‌ای است که با مرگ انسان آثار آن باقی بماند و برای او باقیات صالحات باشد.
آیت الله صدیقی  آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد کنی لویزان برگزار شد، گفت: تمام ادیان الهی، مخصوصاً دین مبین اسلام روی نظم و برنامه‌ریزی تأکید دارند. دین، خود یک برنامه است که با تبعیت و پیروی از آن نظم در زندگی انسان جاری می‌شود.

وی افزود: یکی از آثار و برکات دین‌داری این است که انسان معتقد تکلیف خود را می‌داند. کسی که دین ندارد برای درآمد خود و چگونگی کسب آن هم برنامه‌ای ندارد، شراب می‌فروشد، قمار و خودفروشی و وطن‌فروشی می‌کند، خوراک حرام می‌خورد، از هر راهی برای به دست آوردن پول تلاش می‌کند و حرام و حلال بودن آن برایش تفاوتی ندارد و از هر راهی برای رسیدن به سِمَت و منسب استفاده می‌کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: در اکثر کشورهای دنیا به علت حاکم نبودن دین گوشت گربه، خوک، سگ و مار می‌خورند و حتی در فروشگاه‌ها آن را عرضه می‌کنند، اینها همه از بی‌ برنامگی است؛ آنها برای هزینه‌های خود برنامه ندارند، با پول‌های خود مرکز فحشا و فساد می‌سازند، اسلحه برای فروش به تروریست‌ها خریداری می‌کنند. همه اینها از هرج و مرج و بی برنامه بودن در زندگی است اما در مقابل این افراد کسانی که دین‌دار هستند برای اقتصاد و درآمد و هزینه و مصرف محدودیت و خط قرمزهایی دارند.

وی بیان داشت: جهان غرب در ارتباطات زن و مرد، محرم و نامحرم ندارند و هیچ خط قرمزی برای آن مشخص نکرده‌اند. در قواعد لیبرالیست‌ها و اومانیست‌ها هیچ پدری حق محدود کردن دختر خود را ندارد.

آیت الله صدیقی در ادامه ابراز داشت: مهمترین محدودیت در بازشناسی سرمایه عمر و پربرکت کردن نعمت زندگی و عمر، مولد کردن آن به گونه‌ای است که با مرگ انسان آثار آن باقی بماند و برای او باقیات صالحات باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مثال جان پاک، زندگی پاک، نیت و سخن پاک مثل درخت پاکی است که در آیینه وحی الهی ریشه‌اش محکم است، اصالت دارد و با هر بادی نمی‌لرزد. باید تا می‌توانیم اعتقادات خود را اصلاح کنیم بزرگان ما با وجود درجاتی که داشتند نگران بودند که زمانی که از دنیا رفتند اعتقادات‌شان مشکلی داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی فرمایشات و دستورات خداوند متعال در قرآن مانند نماز، روزه، کسب روزی حلال، خوراک حلال، بندگی پروردگار، ازدواج، پذیرش ولایت، حج، جهاد و... همگی سبب هم جهت و هم سو شدن انسان‌ها و تبعیت از یک الگوی استاندارد و صحیح برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است./966/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات