۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۲۹۸۴۹
آیت‌الله قرهی:

تقوا فهم انسان را بالا می‌برد

آیت‌الله قرهی گفت: تقوا همانند دارویی فهم انسان را بالا می‌برد اما گناه و فجور مانع درک و ادراک و رسیدن به عقل سلیم است.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه چهارشنبه در مراسمی که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: علت نشناختن امام عدم شناخت خود است.

وی افزود: دوای درد انسان در درون خود اوست اما نسبت به آن شعور ندارد افراد بسیار کمی بر آن ادراک پیدا می‌کنند.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه هادی درونی انسان عقل سلیم و یکی از خصایص آن ادراک است، عنوان کرد: تقوا همانند دارویی فهم انسان را بالا می‌برد، تا زمانیکه انسان گرفتار گناه و فجور باشد نه تنها باطن دنیا که حتی ظواهر آن را هم نمی‌تواند به خوبی درک کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: گناه جنگ و مبارزه با خدا نیست بلکه جنگ با خود است، انسان تا دنیای خود را با اعمال نیک به حسنه تبدیل نکند آخرتش حسنه نخواهد بود.

وی با اشاره به این آیه 4 سوره تین، «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ»، اظهار داشت: وقتی انسان خود را بهترین موجود عالم بشناسد از گناه پرهیز می‌کند، اگر امروز ما گرفتار گناه هستیم به این دلیل است که جایگاه و مقام خود را نشناخته بر همین اساس نسبت به خدا هم معرفت نداریم.

آیت‌الله قرهی گفت: در درون انسان اکبری قرار دارد که می‌تواند به جایگاهی برسد که ملائکه‌الله خادم او شوند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات