۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۲۹۸۳۷
حجت الاسلام حیدری کاشانی مطرح کرد؛

اهمیت کثرت فرزند از نگاه دین اسلام

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تقاضای فرزند سالم و صالح از خداوند متعال، خواهش و تمنایی عرفانی است.
حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر دینی در همایش بزرگ رهروان زینبی که عصر چهارشنبه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: در نهضت انتظار، بزرگترین رسالت بانوان و خانواده‌های علوی و فاطمی، ایمن نگه داشتن متن خانواده از فتنه‌های آخرالزمان، وسوسه‌های شیطانی و نفسانی است تا بتوانند یاران امام زمان(عج) را در محیط خانواده پرورش دهد.

استاد حوزه و دانشگاه درباره اهمیت کثرت جمعیت عنوان کرد: آیات و روایات همواره بر فرزندآوری و زاد و ولد بالا در امت‌ پیامبر اکرم(ص) تاکید دارند. خواهش همه پیامبران الهی همواره از خداوند متعال این بوده که فرزندان صالحی به آنها عنایت کند که بتوانند ذکر و یاد و تسبیح خداوند تبارک و تعالی را در زمین گسترش دهند.

وی اظهار داشت: این یک تمنای عرفانی است که انسان در متن خانواده از خداوند تقاضای فرزند سالم و صالح داشته باشد به ویژه در جامعه ما که نرخ رشد زاد و ولد به شدت کاهش پیدا کرده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: کشور ما از نظر جمعیتی در یک وضعیت فوق بحرانی قرار دارد این در حالی است که جامعه ما یک جامعه دینی و شیعی است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید در روز قیامت باید جمعیت امت من به گونه‌ای باشد که منِ پیامبر به جمعیت و کثرت امتم مباهات کنم.

وی ابراز داشت: فرزند صالح گلی از گل‌های بهشت و نعمت ویژه‌ای از جانب خداوند رحمان است. فرزندان صالح سبب زنده نگهداشتن یاد پدر و مادر پس از آنها و باقیات و صالحاتی برای والدین است. فرزندآوری و کثرت آن در دین مبین اسلام یک رجحان و برتری برای زن مسلمان محسوب می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: برخی خانواده‌ها از وضعیت اقتصادی گله دارند ولی ما باید به روزی‌‌رسانی الهی اطمینان داشته و بدانیم هر فرزندی روزی خود را دارد که خداوند از پیش برای او قرار داده است. اتفاقا با آمدن فرزندان رزق و روزی والدین و خانواده نیز وسعت پیدا می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از تربیت‌ اجتماعی فرزندان گله دارند که چطور در جامعه امروز بچه‌های سالم تربیت کنند؛ ما می‌توانیم با توجه به آداب و تربیت قرآنی و عرفانی بچه‌هایی را تربیت کنیم که در راه دین قدم بگذارند و برای خود و جامعه مفید باشند./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات