۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۹۷۸۰
مدیر کل اوقاف مازندران:

قیام امام حسین درس عزت و کرامت انسانی را به بشریت آموخت

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که نهضت عاشورا مکتبی الهام بخش و عبرت آموز برای جامعه امروز است، گفت: امروز کسانی که به دنبال یک زندگی آرمانی الهی هستند با درس های نهضت عاشورا را الگوی زندگی خود قرار دهند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم‌حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در همایش رهروان زینبی در ساری با اشاره به این که عاشورا تنها یک حادثه تاریخی نیست، گفت: عاشورا فراتر از جریان های تاریخی است بلکه یک مکتب جریان ساز در جهان است.

وی با بیان این که نهضت عاشورا مکتبی الهام بخش و عبرت آموز برای جامعه امروز است، افزود: امروز کسانی که به دنبال یک زندگی آرمانی الهی هستند با درس های نهضت عاشورا را الگوی زندگی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حمایت از دین و رهایی از عبودیت غیر الهی در جامعه، در مکتب عاشورا نهفته است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جان شیرین خود و اهل بیت خود را برای ماندگاری دین و اسلام ناب تقدیم کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حماسه عاشورا یک دانشگاهی بزرگ است که دانشجویان بسیاری را در مکتب خود پرورش داده است، تصریح کرد: درس های نهضت عاشورا برای سعادت دنیا و آخرت هر انسانی بسیار نیاز است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که درس های نهضت عاشورا اعتقاد به توحید، باور به حقانیت امامت، باور به معاد و جاودانگی است، بیان داشت: امروز بهره گیری از این درس های ارزشمند می تواند موجب سعادت و رستگاری دنیوی و اخروی شود.

وی با بیان این که خداباوری و توحید در منطق امام حسین(ع) کاملاً متجلی بود، ادامه داد: امام حسین(ع) در تابلوی عاشورا صحنه های ماندگاری از اندیشه توحیدی را با رفتار و کردار توحیدی و یگانه پرستی تلفیق داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عاشورا صحنه تلاقی حق و باطل بود، تصریح کرد: امام حسین(ع) عزتمدانه در برابر دشمن ایستاد و از اسلام ناب دفاع و حراست کرد و نگذاشت دشمن دین را تحریف کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که عاشورا عرصه اثبات مظلومیت حقیقت و امامت است، خاطرنشان کرد: امروز حقانیت نهضت عاشورا مانع از تحریف و کمرنگ کردن فرهنگ آن از سوی دشمنان در دنیای امروز شده است.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که جامعه امروز نیز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ عاشورا است، تصریح کرد: دشمن برای از بردن اصل دین تلاش می کند تا فرهنگ عاشورا را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قیام امام حسین(ع) درس عزت و کرامت انسانی را به بشریت آموخت، خاطرنشان کرد: دنیای بشریت امروز اگر به دنبال رشد مادی و معنوی است باید آرمان های عاشورایی را الگوی خود قرار دهد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام همواره برای تحریف اصل دین تلاش های بسیاری انجام دادند، تصریح کرد: تلاش ها برای تحریف دین پس از گذشت قرن ها در شرایط امروز جامعه نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز دین با انحراف های بسیاری از سوی دشمنان قسم خورده مواجه شده است، خاطرنشان کرد: اما ملت های آزاده جهان باید بدانند که تنها با شناخت عمیق اسلام ناب که امام حسین(ع) پرچم دار ترویج آن در جامعه بودند می توان مسیر سعادت را طی کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خطر انحراف دین امروز با بدعت ها و خرافه هایی در عزای حسینی از سوی دشمنان دنبال می شود، تصریح کرد: اسلام ناب و معارف تعالی بخش و انسان ساز اهل بیت(ع) راه رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که نهضت حسینی و پیام های آن درس عزت، آزادگی، از خودگذشتگی و رهایی از ظلم را به بشریت آموخته است، بیان داشت: در طول تاریخ نهضت های بسیاری رخ داده که همه این رخدادها و قیام ها از نهضت عظیم امام حسین(ع) درس گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیام آوران نهضت عظیم عاشورا اشاره کرد و با بیان این که پیام حقانیت این نهضت الهی با تلاش ها و از خودگذشتگی های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) تبلیغ شد، گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود واقعه کربلا فراموش می‌شد و امروز استمرار واقعه کربلا و آگاهی از مظلومیت امام حسین(ع) را مدیون این شخصیت هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش گروه های تروریستی برای ضربه زدن به دین و اسلام ناب، گفت: اما در شرایط امروز جامعه نیز شخصیت هایی همچون شهید محسن حججی با الگو گرفتن از مولا و مقتدای خود در برابر یزیدیان زمان ایستادند و از حرم اهل بیت(ع) دفاع کردند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که استکبار جهانی از محبوبیت شهید حججی ها واهمه دارد اما این را هم خوب بداند در دامان انقلاب شهید حججی‌ها پرورش یافته‌اند، گفت: انقلاب اسلامی جوانان بسیاری در دامان خود پرورش داده که عاشق و دلداده اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه شهید حججی محبوب دل‌های مسلمانان شد و ما به داشتن چنین جوانی افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: همه شهدای مدافع حرم در وصیت‌نامه‌های خود از ولایت فقیه صحبت به میان آوردند و بر حمایت از ولی فقیه تاکید کردند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که با از خودگذشتگی و جان فشانی های مدافعان حرم، گروه های تکفیری و تروریستی مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی روز های پایانی عمر ننگین خود را در کشورهای منطقه می گذارند، خاطرنشان کرد: همان طور که سردار سرافراز اسلام سلیمانی نوید دادند انشاء الله تا چند ماه آینده شاهد نابودی کامل این گروه های تروریستی خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی مهم ترین حامیان گروه های تکفیری و تروریستی هستند، خاطرنشان کرد: امروز سیاست های نامشروع و زیاده خواهانه این کشورهای مستکبر در منطقه و دیگر نقاط جهان با شکست مواجه شده است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات