۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۲۹۷۷۶
امام جمعه اقبالیه:

قیام امام حسین از جمله نهضت‌های اصلاحی و مقدس در تاریخ اسلام است

حجت الاسلام فاطمیان گفت: قیام امام حسین(ع) از جمله نهضت‌های اصلاحی و مقدس در تاریخ اسلام است که پیامدهای گوناگونی را در عرصه‌های سیاسی اجتماعی، اخلاق و معنویت انقلاب درونی و الهام بخشی و اثرگذاری الگوسازی در روند مبارزه مکتبی در پی داشته است.
حجت الاسلام فاطمیان

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان امام جمعه اقبالیه امروز در جمع روحانیون و مبلغین حوزه‌های علمیه استان قزوین که در دفتر امام جمعه برگزار شد با تشریح وقایع کربلا و نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در این وقایع اظهار کرد: حضرت زینب(س) با شجاعت بسیار و با ایستادگی مثال‌زدنی خود سبب شد که امام حسین(ع) و یارانش با آسودگی و استواری بیشتری به جنگ دشمن بروند و به شهادت برسند.

وی در ادامه افزود: عده‌ای به خاطر عصبیت جاهلیت پیگیر و رهرو راه حق نشدند و عده‌ای دیگر هم به خاطر نادانی نتوانستند راه حق و درست را پیدا کنند و با فراموش کردن وقایع مهمی نظیر واقعه غدیر و سرپیچی از فرمان رسول خدا(ص) بسترساز واقعه عاشورا شدند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه تصریح کرد:  دشمن تلاش‌های بسیاری می‌کند که عشق و محبت امام حسین(ع) در قلب بچه‌های ما و نسل جدید راه پیدا نکند و در همین راستا در فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت جدی می‌کند.

وی در ابراز کرد: باید محبت به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید تا این بچه‌ها در آینده جایگزین بزرگترها در هیأت‌ها شوند و پرچم امام حسین(ع) را همچنان سرپا نگاه دارند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نهضت اصلاحی و مقدس امام حسین(ع) حادثه عظیم و اثرگذاری در تاریخ اسلام است که از یک سو اوضاع سیاسی و اجتماعی موجود را دستخوش تغییرات اساسی کرده و از سوی دیگر نتایج روحی و معنوی عمیقی به جای گذاشت.

استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) از جمله نهضت‌های اصلاحی و مقدس در تاریخ اسلام است که پیامدهای گوناگونی را در عرصه‌های سیاسی  اجتماعی، اخلاق و معنویت انقلاب درونی، و الهام بخشی و اثرگذاری الگوسازی در روند مبارزه مکتبی در پی داشته است.

حجت الاسلام فاطمیان ابراز کرد: امام حسین(ع) با برخورداری از دانش خاص الهی برای اصلاح جامعه، برنامه بسیار دقیق و منظمی طرح‌ریزی کرد که نه تنها توانست جامعه آن روز را از خطر مرگ حتمی معنوی و فرهنگی نجات بخشد بلکه برای همیشه به جوامع بشری قدرت و نیرویی بخشید تا بتوانند در مقابل ظلم و ستم و اعمال خلاف از خود حساسیت نشان دهند.

امام جمعه شهرستان اقبالیه در پایان گفت: امام حسین(ع) برای تحقق بخشیدن به این هدف، نهضت و قیام خود را در دو مرحله برنامه ‏ریزی کرد مرحله نخست، مرحله خون، قیام و شهادت و مرحله دوم مرحله پیام رسانی، بیدارگری، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره نهضت بود./873/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات