۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۲۹۷۵۷
آیت الله مهدوی:

حضور روحانیان در عملیات امداد و نجات ضروری و در جامعه اثرگذار است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان، با تأکید بر اهمیت حضور روحانیان در عرصه امداد و نجات برای ارائه حقایق دین به جامعه، گفت: برای روحانیان امدادگر لازم است که در کنار امداد رسانی و توجه به نیازهای جسمانی، امداد روحی و روانی فرد را نیز درنظر داشته و نسبت به آن اقدام کنند.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان، ظهر امروز در همایش روحانی امدادگر استان اصفهان، دوره‌های امدادگری را از جمله دوره‌هایی عنوان کرد که جامعه نیازمند آن است و گفت: روحانی امدادگر می‌تواند در شرایط خاص از فرصت‌های پیش آمده برای تبلیغ بهره بگیرد.

آیت الله مهدوی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران، افزود: شیعیان موظف هستند بنابر دستورات دین آنچه را که خودشان دوست دارند به دیگران نیز در قالب کمک هایشان ارائه کنند،  در حالی که در دنیا صرفا چیزی که طرف مقابل دوست دارد ارائه می‌دهند، در دنیا اولویت با رفع نیازهای شخصی است ولی در دین اسلام حتی زمانی که به چیزی نیاز داریم آن را انفاق کرده و به دیگران کمک می‌کنیم.

امدادگری در تشیع و در ایران بدون توجه به مادیات است

نماینده مجلس خبرگان رهبری، امدادگری در ایران و در مکتب شیعه را بدون توجه به مادیات و نیازهای مادی و توقع تقدیر و سپاسگزاری برشمرد و تصریح کرد: امدادگری بر مبنای این اصول باید در روحانیت پررنگ‌تر باشد، برای روحانیان امدادگر لازم است که در کنار امداد رسانی و توجه به نیازهای جسمانی امداد روحی و روانی فرد را نیز درنظر داشته و نسبت به آن اقدام کنند و افراد را نسبت به دین آشناتر کنند.

وی امدادگری جسمی و قلبی را ویژگی امدادگری روحانیان عنوان کرد و گفت: حضور روحانیان در عرصه امدادگری می‌تواند موجب تلطیف قلوب و رشد تأثیرپذیری نسبت به آموزه‌های دینی باشد، این موضوع موجب می‌شود تا حضور روحانیت در عرصه امدادگری ضرورت بیشتری پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان، با اشاره به درخواست مردم در دوران ظهور برای امداد از سوی امام زمان(عج) اظهار کرد: احیای افکار یکی از کارهایی است که امام زمان(عج) در زمان ظهور انجام می‌دهند، نیازهای روحی مردم مانند نیازهای جسمی آنان است و همین نیازها است که مسأله هدایتگری و تبلیغ دین را لازم و ضروری می‌کند.

حضور روحانیان در امداد و نجات موجب اثرگذاری بیشتر روحانیت خواهد شد

آیت الله مهدوی با بیان اینکه هرگز یک مصدوم فریاد نمی‌زد که فکر من در خطر است و نیاز به کمک برای نجات فکرم دارم، خاطرنشان کرد: روحانیان با امدادگری جسمی به مصدومان زمینه امداد فکری و معنوی به افراد را نیز فراهم می‌کنند، حسی که به مصدوم در اثر این نجات از سوی یک روحانی دست می‌دهد زمینه گرایش او به روحانیت و پذیرش روحانیت را فراهم می‌آورد.

وی با تأکید بر اهمیت حضور روحانیان در دوره‌های امدادگری، ابراز امیدواری کرد حضور فعال روحانیان در زمینه امداد و نجات روحانیت را به اولویت مربیان برای استفاده در این زمینه تبدیل کند و افزود: به دلیل اینکه روحانیان می توانند در هنگام امداد و نجات، به امداد افکار بپردازند و حقایق دین را نشر دهند، حضور روحانیت در امداد و نجات سازنده و مفید است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امدادگران روحانی را مورد توجه و علاقه مردم دانست و تصریح کرد: زمانی که یک روحانی مشغول امداد و نجات می‌شود، این امداد و نجات او با دیگران رنگ و بوی متفاوتی دارد، اینکه یک روحانی در موقع حادثه در کنار حادثه دیدگان حاضر شود به روی افراد تأثیر ویژه و بسزایی دارد که لازم است نسبت به آن توجه داشته باشیم./1304/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات