۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۲۹۷۳۹
حجت الاسلام ادیب یزدی:

آمریکا آماده فروپاشی است

استاد حوزه علمیه گفت: اختلاف طبقاتی در آمریکا بیداد می‌کند چرا که مردم آمریکا گرفتار گرگ صفتانی هستند که شکم بارگی آنها سیری ندارد.
حجت الاسلام ادیب یزدی

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی خطیب، سخنران و کارشناس مسایل مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حادثه تیراندازی لاس‌وگاس آمریکا، بیان داشت:‌ دولتمردان آمریکایی از طیف خاصی انتخاب می‌شوند که نتیجه لابی‌گری صهیونیسم است، به همین جهت مسؤولان این کشور در اتخاذ تصمیمات خود برای اداره امور کشور وابسته به جریان صهیونیستی هستند.

وی با بیان این که دولتمردان آمریکایی در جریان بسیاری از وقایع جامعه انسانی به صورت اعم و جامعه آمریکا به صورت اخص نیستند، اظهار داشت: غفلت مسؤولان آمریکایی از مسایل جامعه انسانی و آمریکایی فجایع بسیار زیانباری درپهنه جهانی و آمریکا ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: نتیجه کج‌فهمی و کج‌اندیشه‌ مسؤولان و کارگزاران آمریکا این است که می‌خواهند همه وقایع جهانی را با اهداف خاص و شیطنت‌آمیز خود پیش‌ببرند در حالی که چنین چیزی محقق شدنی نیست.  

این خطیب و سخنران با تأکید بر این که باید منتظر فجایع بزرگ‌تری در آمریکا باشیم، ابراز داشت: حادثه تیر‌اندازی اخیر در لاس‌وگاس نشان داد که دولتمردان آمریکایی به چه میزان با واقعیات جاری در کشور بیگانه‌اند.  

وی تصریح کرد:‌ مردم جامعه آمریکا، نیرو‌های ارتش و... همه دچار مشکلات فراوانی شده‌اند که دوگانگی شخصیت و تزلزل شدید شخصیت کمترین صدماتی است که به آنها وارد شده است.

حجت الاسلام ادیب یزدی افزود: بر اساس آمار مؤسسات معتبر آمریکایی، میزان خودکشی‌های نظامیان آمریکایی نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش یافته است. این نیرو‌ها گاهی دست به خود‌کشی می‌زنند و گاهی نیز همرزمان خود را به رگبار می‌بندند.

کارشناس مسایل مذهبی با تأکید بر این که مردم آمریکا از شرایط موجود در کشورشان خسته‌ شده‌اند، خاطرنشان کرد: ترامپ با تفکری بسیار سطحی و فاسد می‌خواهد برای کره‌شمالی، خاور دور، میانه و آفریقا تصمیم‌گیری کند.

پدیده‌های اجتماعی به صورت زنجیره‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند

این کارشناس دینی،وقایعی همچون افزایش مشکلات داخلی، افزایش شکاف طبقاتی و افزایش آمار فسق و فجور در آمریکا را مقدماتی برای آشوب در آمریکا قلمداد کرد و گفت: پدیده‌های اجتماعی به صورت زنجیره‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند، از این رو وقوع هر پدیده‌ ناهنجار در قسمتی از یک جامعه همچون بمبی می‌تواند آثار مخرب و زیانباری به دیگر قسمت‌های آن جامعه وارد سازد.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت:‌ بر اساس آمار‌های مؤسسات آمریکایی ناهنجاری‌های این کشور در حال افزایش است، به همین علت در آینده‌ای نزدیک شاهد فجایع و وقایع جان‌گداز‌تری در این سرزمین خواهیم بود.

وی ابراز داشت: اختلاف طبقاتی در آمریکا بیداد می‌کند چرا که مردم آمریکا گرفتار گرگ صفتانی هستند که شکم بارگی آنها سیری ندارد.  

این خطیب و سخنران خاطرنشان کرد: زندگی در آمریکا بسیار گران است و مردم به زحمت می‌توانند رابطه میان دخل و خرج خود را کنترل کنند، این در حالی است که مسؤولان آمریکا با چنین مردم گرفتار و شرایط دشوار، بودجه‌های بسیار هنگفتی صرف هزینه‌های جنگی و بروزرسانی ذّرات‌خانه‌های اتمی و هسته‌ای خود می‌کند.  

وی افزود: اگر دولتمردان آمریکایی ذره‌ای از حکمت و حاکمیت مردم‌داری برخوردار بودند، شرایط آمریکا به‌گونه‌ای نمی‌شد که افرادی دست به اسلحه شده و مردم را به رگبار ببندند./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات