۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۷۳۱
استاد حوزه علمیه خواهران:

بی‌حجابی بی‌‌حرمتی به مجلس عزای امام حسین است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این که پوشیدن لباس شهرت در مجلس عزای امام حسین(ع) جایز نیست، گفت: بی حجابی بی حرمتی به مجلس عزای امام حسین است.
حجاب

خانم روحانی، استاد جامعه الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که قرآن کریم خطاب به مؤمنان می فرماید«قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا» خود و خانواده خود را از آتش حفظ کنید، گفت: در روایت ها در تفسیر این آیه بیان شده که «شیوه حفظ خانواده از آتش دوزخ، امر به معروف و نهى از منكر آنان است كه اگر قبول كردند، آنان را از آتش حفظ كرده‏ اى و اگر نپذیرفتند، تو به وظیفه‏ ات عمل كرده ‏اى».

وی افزود: در این آیات رسالت پدر و شوهر در قبال خانواده تعریف شده و بیان شده که مهم ترین رسالت مرد در برابر خانواده اش در صورتی که خلاف دین حرکت می کنند این است که آنها را امر به معروف و نهی از منکر کند.

استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: این مسؤولیت و رسالت به قدری اهمیت دارد که قرآن کریم مصداق های آن را نیز بیان کرده و در آیه 132 سوره طه می فرماید«وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا؛ خانواده خود را به نماز دستور ده و بر انجام آن شكيبا باش».

روحانی افزود: همچنین آیه 214 سوره شعراء به صورت خلاصه رسالت مرد را در برابر خانواده اش به صورت مصداقی بیان کرده و می فرماید«وَأَنذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ؛ خويشاوندان نزديكت را انذار كن».

استاد مدرسه علمیه معصومیه ادامه داد: آیه 15 سوره زمر نیز می فرماید«إِنَّ الْخَاسِرِينَ الَّذِينَ خَسِرُوا أَنفُسَهُمْ وَ أَهْلِيهِمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛ زيانكاران واقعي كساني هستند كه سرمايه وجود خويش و بستگانشان را در روز قيامت از دست داده ‏اند».

روحانی با بیان این که حضرت رسول(ص) در سفارشی به حولاء «زینب العطاره» وظایف متقابل زن و شوهر را بیان کرده و می فرمایند که«ای حولاء، هر زنی به خدا و روز آخرت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهر قرار ندهد و سینه ‌ها و دستب ندهایش را برای غیر آشکار نسازد؛ اگر چنین کند و چیزی را برای غیر شوهرش قرار دهد، به راستی که دین خود را فاسد کرده و خشم خدایش را بر خود وارد ساخته است».

وی افزود: این حدیث رسول خدا(ص) اهمیت حفظ حجاب را برای بانوان مشخص می کرد اما اگر زنی بی حجابی کرد همانطور که در ابتدای بحث مطرح شد شوهرش باید او را امر به معروف و نهی از منکر کند و اگر نپذیرفت مسؤولیتی بر عهده شوهر نیست.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که متأسفانه بعضی از بانوان در مجلس عزای امام حسین نیز حرمت نگه نداشته و بی حجابی می کنند، تصریح کرد: پوشیدن لباس مجلسی و لباس شهرت در مجلس عزای امام حسین(ع) جایز نیست و به عبارت دیگر بی حجابی بی حرمتی به مجلس عزای امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای ادای واجب الهی قیام کرد، یادآور شد: یکی از این واجبات حجاب است بنابراین بی توجهی به حجاب و عفاف به نوعی دهن کجی و بی توجهی به اهداف و فلسفه قیام عاشورا بوده و اگر کسی می خواهد در زمره شیعیان و محبان اهل بیت(ع) باشد باید دقیقا مطابق سیره  و روش آنها عمل کند در غیر این صورت تنها یک محب خواهد بود و به درجه شیعه بودن نخواهد رسید./968/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات