۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۲۹۷۲۴
حجت الاسلام مظاهری:

آموزش مهارت‌های زندگی و مبارزه با فرقه‌های کاذب با محوریت مسجد از اهداف طرح صالحین است

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار حلقه صالحین در استان اصفهان، گفت: بصیرت افزایی و ارتقای بصیرت انقلابی از اقدامات صورت گرفته در معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان است.
حجت الاسلام محسن مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن مظاهری، مسؤول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان مأموریت‌های متعددی برای تربیت نیروهای انقلابی دارد، گفت: مهمترین فعالیت این معاونت تشکیل حلقات شجره طیبه صالحین در قالب گروه‌های تربیتی و فرهنگی آموزشی است.

مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی، آموزه‌های حلقه‌های صالحین بسیج است

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مختلف حلقه‌های صالحین در عرصه تعلیم و تربیت، رشد و تعالی معنوی و اخلاقی تربیتی مخاطبین را از اهداف و برنامه‌های حلقه‌های صالحین در مدت 6 ساله عنوان کرد و افزود: در بازه زمانی 6 تا 12 سال یک نیرو در عرصه‌های اخلاقی و اعتقادی و بصیرتی به رشد و تعالی و آگاهی رسیده است، همچنین بعد مهارتی از لحاظ علمی، فنی و اجتماعی از مهمترین مسائلی است که جوانان پس از اتمام آموزش‌های این حلقه‌ها به دست خواهند آورد.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به فعالیت بیش از 17 هزار حلقه صاحلین در استان اصفهان، تصریح کرد: ارتباط صمیمی و دوستانه در فضای مسجد، با توجه به نیازمندی جوانان و نوجوانان به دوستان صالح یکی از کارکردهای حلقه‌های صالحین است، به منظور تقویت حلقه های صالحین،حلقه‌های خوب و دارای سطح ویژه به اردوی مشهد مقدس اعزام شدند که بیش از 10 هزار نفر امسال به مشهد مقدس بر این مبنا اعزام شده‌اند.

مسؤول تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با بین اینکه دوره‌های تخصصی برای بیش از 8 هزار نفر برای مربیان و سرگروه‌های حلقه‌های صالحین در سطح استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ارائه مباحث تخصصی برای مقابله با عرفان‌های کاذب، مباحث تربیتی و اصول تربیت اسلامی، راهکارهای تقویت اعتقادی با محوریت انس با نماز و ارائه دفترچه‌های شرکت در نماز با هدف ترغیب نوجوانان و کودکان برای حضور در نماز جماعت در مساجد یکی دیگر از برنامه هایی بود که در راستای تعلیم و تربیت اسلامی در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان برگزار شد و روستاها و شهرستان‌ها استقبال بسیار خوبی از این اقدام داشتند.

وی ارتباط با خانواده‌های اعضای حلقه‌های صالحین تحت عنوان سلسله نشست‌های خانواده و جوان را از دیگر اقدامات معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان عنوان کرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت تابستانه نوجوانان و جوانان با حضور 600 پایگاه شاخص در سطح استان به این موضوع ورود پیدا کردند، ارتقاء انس با قرآن کریم و آموزش قرآن، ارتقاء سطح مهارت‌های فنی، آموزش مهارت‌های اجتماعی مورد نیاز نوجوانان و جوانان و همچنین بحث‌های تفریحی مفصل و فعالیت‌های ورزشی از مهمترین برنامه‌های این پایگاه‌ها بوده است.

افزایش ارتباط مردم با مسجد و نماز جماعت هدف طرح مسجد محوری است

حجت الاسلام مظاهری در ادامه از برگزاری طرح مسجد محوری به منظور ایفای نقش مسجد در عمده مسائل افراد منطقه و محله خبرداد و تصریح کرد: اشتیاق مردم نسبت به حضور در مسجد، حل مشکلات و مسائلی که دارند، برطرف کردن نیازهای مختلف خانواده‌ها در زمینه‌های مختلف، ارائه آموزش‌های لازم برای خانواده، ارائه مشاوره در زمینه‌های سلامت، بهداشت فردی، حقوقی و خانواده بخشی از خدمات مساجد در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: ارتباط با مسجد و مرتبط با نماز جماعت از اهداف این طرح مسجد محوری است، چرا که بنابر روایات هرقدر اجتماع مردم بیشتر شود و حضور آنها در کنار هم بیشتر باشد نظام مقدس اسلامی و دین اسلام تقویت خواهد شد. تقویت برنامه‌های عبادی نظیر تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه یکی دیگر از اقداماتی است که توسط معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان استان اصفهان برگزار شده است.

مسؤول معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، با اشاره به خدمت رسانی به مردم محله‌های در عرصه‌های مختلف با محوریت بسیجیان، خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و ارتقاء بصیرت انقلابی و برگزاری جلسات تحلیل و بررسی مسائل مختلف با محوریت گفتمان ولایت و رهبری و تبیین سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب از دیگر اقدامات صورت گرفته در معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان است.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد فضای مجازی، اظهار کرد: راه اندازی کانال‌های فرهنگی تربیتی توسط پایگاه های بسیج در شبکه‌های اجتماعی با ارائه محتوای ایرانی اسلامی آغاز شده است و مجموعه‌های فعال در این عرصه تحت حمایت های مادی و معنوی و محتوایی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان هستند.

استفاده از طلاب و فضلای حوزه علمیه در حلقه‌های صالحین

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اقدامات قرآنی و آشنایی جامعه با مبانی قرآن کریم، عنوان کرد: در این راستا دوره‌های مختلفی از جمله محافل جهادی قرآنی، دوره‌های استعدادیابی قاریان قرآن و ترویج فرهنگ استفاده از مفاهیم و تفسیر قرآن از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای انتقال و تبیین مفاهیم قرآنی صورت گرفته است.

مسؤول معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: شبکه‌ حلقه‌های صالحین عمدتا با نظارت ائمه جماعات مساجد و یا روحانیون کارشناس فعالیت دارندف همچنین طلاب سطح 2 و 3 حوزه علمیه به عنوان در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج بر حلقه‌های صالحین نظارت دارند، استاد یاران حلقه‌های صالحین در سطح شهرستان که سیاست‌گذاری‌های کلان شهرها را بر عهده دارند عمدتا از میان ائمه جمعه انتخاب شده‌اند و در سطح استان اصفهان نیز آیت الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مسؤولیت این حلقه‌ها را بر عهده دارند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لاز در مدارس به دانش آموزان توسط بسیج دانش آموزی بدون لطمه وارد شدن به فعالیت‌های تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: در اقشار و اصاف مختلف شیوه‌های مختلف آموزشی با هدف بالا بردن سطح معرفتی و بصیرتی جامعه صورت گرفته است. هم سویی کاملی با اداره اوقاف و امور مساجد شکل گرفته است و به ویژه در اماکن متبرکه معاونت فرهنگی اوقاف همکاری نزدیکی با معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان دارد، نگاه اوقاف و امور مساجد استان اصفهان یک نگاه انقلابی و کاملا مردمی است و بسیج هم به عنوان یک نیوری مردمی و انقلابی به خوبی فعالیت‌های خود را پیش برده است./1304/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات