۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۲۹۷۲۰
امام جمعه تبریز:

آزادگان نماد استقامت ملت ایران در برابر استکبار هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مجاهدت اسرای ایرانی در دوران جنگ تحمیلی گفت: آزادگان نماد استقامت ملت ایران در برابر استکبار هستند.
دیدار امام جمعه تبریز با آزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و برخی از رزمندگان جنگ تحمیلی، با سه تن از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.
امام جمعه تبریز در این دیدارها ثبات ایمان و استواری آزادگان در دوران اسارت را الگویی برای ملت ایران دانست و گفت: آزادگان در ایام خفقان اردوگاه های صدام و شکنجه های سخت نیز دست از مرام دینی و اصول انقلابی خود برنداشتند و اجازه ندادند دشمنان کوچکترین جسارت را به امام شهدا داشته باشند.
وی با اشاره به عزاداری اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق خاطرنشان کرد: باید قدر امنیت و آسایش که این روزها شاهد آن هستیم را بدانیم، آزادگان جنگ با وجود خفقان شدید رژیم بعث عراق در اردوگاه اسرای ایرانی، در هر حال دست از عزاداری و سوگواری برای حضرت سیدالشهدا(ع) برنداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقش مرحوم حجت الاسلام ابوترابی در ارتقای روحیه آزادگان  را بسیار برجسته و مهم دانست و افزود: حضور این مرد بزرگ در اردوگاه اسرای ایرانی، ضمن تقویت ایمان و اراده آزادگان، برای آنها قوت قلب بود، تمامی آزادگان از آن روحانی مجاهد درس ایثار، شجاعت و فداکاری را آموخته‌اند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی به وضع معیشتی و مشکلات ایثارگران، رزمندگان و به ویژه آزادگان جنگ تحمیلی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد، افزود: روا نیست که پس از گذشته سال‌ها از جنگ تحمیلی هنوز شاهد برخی مشکلات معیشتی ایثارگران جنگ باشیم.
همچنین در این دیدارها سیدجلال میرنورانی، ایاز عبادی و علی بهلولی که بیشترین مدت اسارت را داشتند؛ در سخنانی با تأکید بر این‌که آزادگان جنگ تحمیلی همواره و در هر حال خود را سرباز امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی می دانند، گفت: ایستادگی آزادگان در دفاع از اسلام و انقلاب در خاک دشمن مثال‌زدنی بود./935/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات