۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۵۲۹۶۶۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

نام استان ایلام با اربعین حسینی گره خورده است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: به برکت قرار گرفتن در مسیر تردد زوار حسینی، نام ایلام در بلندای تاریخ قرار گرفته و نام ایلام با اربعین حسینی گره خورده است.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در در گردهمایی اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان ایلام در حسینیه حضرت زینب(س) شهر ایلام اظهار داشت: پذیرایی و استقبال از زوار حسینی مدال افتخار برای مردم استان ایلام است.

وی افزود: مردم استان ایلام در سه سال گذشته در زمینه استقبال و پذیرایی از زوار حسینی کارنامه درخشانی دارند و امروز به برکت قرار گرفتن در مسیر تردد زوار حسینی، نام ایلام در بلندای تاریخ قرار گرفته و نام ایلام با اربعین حسینی گره خورده است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: نام حسین یکی از عالی‌ترین واژه‌هایی است که در جهان غوغایی برپا کرده و امام حسین(ع) با حماسه بزرگ و تاریخی خود، نامش در همه دل‌ها در قرون و اعصار جاویدان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: در سنوات گذشته مردم از سراسر ایران اسلامی و دیگر نقاط جهان از طریق استان ایلام و مرز مهران به زیارت عتبات عالیات مشرف شده اند و مردم ایلام در این ایام با روحیه جهادی و حسینی وار پای کار بوده اند.

وی با بیان اینکه قطعا استان ایلام و مرز بین المللی مهران در سال جاری شاهد حضور زوار بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد بود، گفت: خدمت به زوار حسینی یک هدیه الهی به مردم استان ایلام است و نه فقط  آبروی استان ایلام بلکه آبروی نظام اسلامی در گرو همین استقبال و پذیرایی از زوار حسینی است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تاکید کرد: حماسه اربعین حسینی کمر داعش را شکست و موجب عقب رانده شدن داعش شد و امروز می‌بینیم که به برکت خون‌های سرخ شهیدان مدافع حرم داعش در مرز نابودی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی بیان داشت: امروز ایلام بین‌المللی و جهانی است و این امر به برکت سید الشهدا و خون شهیدان دوران 8 سال دفاع مقدس می باشد که استان ایلام قدمگاه 6 هزار شهید دوران دفاع مقدس بوده و استان ایلام از بن بست بودن خارج شده است.

امام جمعه ایلام در پایان گفت: حجم ترافیک در سال جاری بیشتر خواهد بود و بایستی زیرساخت‌های لازم در مسیرهای پرترافیک و منتهی به رمز مهران فراهم شود و خبر خوشحال‌کننده این است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء خط راه‌آهن اسلام‌آباد به ایلام را به طول 80 کیلومتر احداث خواهد کرد./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات