۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۹۶۳۹
آیت الله صدیقی مطرح کرد؛

اهمیت نظم و مراقبه و تأثیر آن بر سعادت انسان

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر در تمام امور برنامه و نظم و مراقبه و نظارت و محاسبه و ارزیابی داشته باشیم قطعا به نتایج مطلوب خواهیم رسید.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد کنی لویزان برگزار شد، گفت: یکی از مسائلی که در ادیان الهی خصوصاً در دین مبین اسلام روی آن تأکید شده است، برنامه و مراقبه است.

وی افزود: بدون برنامه، تداوم و پیش بینی هیچ کاری به نتیجه نمی‌رسد، از این جهت امام علی(ع) در بستر شهادت مسائل مهمی که در سعادت بشر نقش دارد را با تعبیر «الله الله» برجسته کرده‌اند تا امت آنها را جدی بگیرند و بر انجام آنها اهتمام بورزند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: از جمله مواردی که امام علی(ع) بر آن تأکید کرده‌اند نماز است که به تعبیر ایشان ستون دین بوده و در نبود آن، دین ویران می‌شود. پس از نماز قرآن برنامه سعادت انسان در دنیا و آخرت و راه اتصال به خداوند متعال است که مسائل دنیوی، روحی، اخلاقی، معنوی، جهانی و ابدی در آن مشخص شده است.

وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) که مبادا آنها که مومن به قرآن نیستند در عمل به آن از شما پیشی بگیرند، گفت: مسلمانان باید در امور خود نظم و برنامه داشته باشند. میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در کتاب لقاءالله آورده که هر مسلمانی باید برنامه و مشارطه داشته باشد یعنی مسؤولیت ها و الزامات و خط قرمزها و مستحبات و مکروهات را در امور خود بشناسد و به وظایف فردی و خانوادگی، همچنین در قبال همسایگان و اجتماع و امت اسلامی و کفار و بیگانگان آگاه باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ابراز داشت: در زندگی هر مسلمان برای هر امری باید جایگاه خاصی وجود داشته باشد. ایمان بزرگان ما در عمل، تنظیم کننده اوقات و کارهای مختص به آن بوده است. برنامه ششم که امروز در دولت به تاخیر افتاده، باید در سال ۹۵ اجرا می‌شد؛ اگر دولت کارها و برنامه‌هایش به تاخیر بیفتد کار مملکت نیز به تاخیر می‌افتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر عملی پس از مشارطه و برنامه‌ریزی نیاز به مراقبه دارد. هر گاه در مراقبه شاهد تاخیر و عدم انجام عمل شدیم باید خودمان را جریمه کنیم. اگر به تعهدات خود پای بند نباشیم آرام آرام اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهیم. ایمان داشته باشیم اگر در تمام امور برنامه و نظم و مراقبه و نظارت و محاسبه و ارزیابی داشته باشیم قطعا به نتایج مطلوب خواهیم رسید./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات