۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۲۹۶۲۸
معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نتیجه بی‌قاعدگی و بی‌قانونی حاکم در آمریکا، ظهور آنارشیسم در این حکومت است

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: هنگامی که در یک کشور قاعده و قانونی حاکم نباشد آنارشیسم، هرج ومرج و بی نظمی مبتنی بر اغتشاش خواهی، نابودی حکومت و تشکیلات دولتی را در سر می‌پروراند و تبدیل به مسلکی می‌شود که سعادت بشری را در نابودی حکومت‌ها، اغتشاش و ترور خواهد دانست.
حجت الاسلام و المسلمین عبد‌العلی ابراهیمی

حجت الاسلام عبد‌العلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حادثه تیراندازی لاس‌وگاس را نتیجه عربده‌ کشی‌ها و سیاست‌های زورمندانه ریاست جمهوری ایالت متحده برشمرد و بیان داشت: هنگامی که یک دولت با زبان زور با مردم سخن می‌گوید، آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و رسماً کشور‌های مختلف را به حمله هسته‌ای تهدید می‌کند، طبیعی است که افراد مختلفی در برابر او عکس‌العمل نشان خواهند داد.

امام جمعه موقت شهرستان ری اظهار داشت: تاوان رأی دادن مردم آمریکا به انسان سبک مغزی که هیچ تجربه سیاسی و ایدئولوژی معینی ندارد، وقوع چنین حوادثی است که ده‌ها کشته و صدها زخمی داشته باشد. چرا که انسان‌هایی در آمریکا وجود دارند که تابع گفتمان حمله هستند و همچون ترامپ به محض مخالفت واقعه‌ای با افکارش بر او هجوم می‌برند.

استفان پادوک همچون رییس جمهور کشورش به حل مشکلاتش از طریق شیوه‌های صحیح اهمیتی نمی‌دهد

وی ابراز داشت: استفان پادوک همچون رییس جمهور کشورش به حل مشکلاتش از طریق شیوه‌های صحیح اهمیتی نمی‌دهد، بنابراین بر زور متوسل شده و کشوری را عزادار می‌کند.

معاون امور استان‌های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تصریح کرد: دین مبین اسلام آموزه‌هایی دارد که مجموع رفتار‌های یک مسلمان را تشکیل می‌دهد، از این رو هیچ مسلمانی حتی اگر بر او ظلم شده باشد در هیچ زمان و مکانی حاضر نشده است مردم بی‌گناه و بی‌دفاع را به رگبار ببندد.

وی با بیان این که در دنیای امروز جایی برای آموزه‌های اسلامی وجود ندارد، گفت: آنچه امروزه در آمریکا به وقوع پیوسته است نتیجه سیاست‌های غلطی است که ترامپ آن را دنبال می‌کند و تلاش می‌کند پیروزی خود را در راستای همین سیاست‌های غلط پیش ببرد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: هنگامی که در یک کشور قاعده و قانونی حاکم نباشد آنارشیسم، هرج ومرج و بی نظمی مبتنی بر اغتشاش خواهی، نابودی حکومت و تشکیلات دولتی را در سر می‌پروراند و تبدیل به مسلکی می‌شود که سعادت بشری را در نابودی حکومت‌ها، اغتشاش و ترور خواهد دانست.

وی اظهار داشت: بر اساس تاریخ وقایع گذشته آمریکا به نظر می‌رسد در روز‌های آتی نیز شاهد چنین حرکاتی در آمریکا خواهیم بود./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات