۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۹۶۱۶
استاد حوزه و دانشگاه:

مشکلات داخلی و افزایش شکاف طبقاتی در آمریکا بیداد می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین رضایی با تأکید بر این که آمریکا‌یی‌ها بزرگ‌ترین جنایات علیه بشریت را انجام داده‌اند، گفت: در حادثه اخیر آمریکا مسلمانان دخیل نبوده‌اند، بلکه استفان پادوک که یک آمریکایی اصیل و متولد ایالت نوادا چنین حادثه‌ای را در لاس‌وگاس رقم زد.
حجت الاسلام محمدعلی رضایی

حجت الاسلام و المسلمین محمد‌علی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کشتار صدها شهروند آمریکایی توسط استفان پادوک، اظهار داشت: آمریکا تا به امروز ادعا‌های بسیاری داشته و تمام حوادث تروریستی در سراسر جهان را به مسلمانان نسبت می‌داد.

وی ابراز داشت: ترامپ به بهانه جلوگیری از حوادث تروریستی در آمریکا، قانون منع ورود برخی از مسلمانان کشور‌های اسلامی را صادر کرد؛ ولی با وقایع اخیر لاس‌وگاس آشکار شد که عامل اصلی ناامنی در آمریکا مسلمانان نیستند بلکه این تفکر و عملکرد دولتمردان آمریکایی است که زندگی در آمریکا را بر شهروندان این کشور دشوار کرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر این که آمریکا‌یی‌ها بزرگ‌ترین جنایات بر علیه بشریت را انجام داده‌اند، تصریح کرد: استفان پادوک یک آمریکایی اصیل و متولد ایالت نوادا بود که چنین حادثه‌ای را در لاس‌وگاس رقم زد در حالی که در مدت ریاست جمهوری ترامپ، هیچ مسلمانی که ساکن یا مهاجر آمریکا باشد، تروری انجام نداده است.

وی با اشاره به حوادث تیر‌اندازی متعددی که در ایالات مختلف آمریکا به وقوع پیوسته است، گفت: بی‌تردید این حادثه اولین و آخرین حادثه تیر‌اندازی گروهی در آمریکا نخواهد بود چرا که روزی در آمریکا شب نمی‌شود مگر آن که در آن روز افرادی توسط آمریکایی‌ها کشته شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که‌ اگر دولتمردان آمریکایی از خصیصه مسلمانان حقیقی آگاه بودند هرگز مانع ورود آنها به آمریکا نمی‌شدند، گفت: تربیت شدگان مکتب پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان حقیقی به کرامت انسانی ارزش ویژه‌ای قایل هستند از این رو هیچ‌گاه به انسانی آسیب نمی‌رسانند.

مشکلات داخلی، افزایش شکاف طبقاتی و افزایش آمار فسق و فجور در آمریکا بیداد میکند

وی افزایش مشکلات داخلی، افزایش شکاف طبقاتی و افزایش آمار فسق و فجور در آمریکا را یکی از عوامل تیراندازی در آمریکا برشمرد و اظهار داشت: آمریکا نمی‌تواند گرفتاری‌های داخلی خود را بر عوامل خارجی مرتبط سازند چرا که خودشان مسؤول عواقب رفتارهایی هستند که یک شهروند آمریکایی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی ابراز داشت: آمریکا علاوه بر آن که نتوانسته است گرفتاری‌های داخل آمریکا را رفع کند بلکه در قالب حوادثی که در جهان به وقوع می‌پیوندد نیز دخیل است./878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات