۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۲۹۶۱۵
در گفت وگو با تهیه کننده و کارگردان مطرح شد؛

نگاهی به مستند مدح عشق/ پخش مستند از شبکه های مختلف رسانه ملی

مستند مدح عشق با رویکرد تقریب مذاهب و انعکاس ارادت مردم خطه کردستان نسبت اهل بیت(ع) امروز از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت.
مستند مدح عشق

هادی شاملو  تهیه کننده و کاگردان مستند مدح عشق، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مساله تقریب میان مذاهب و هشدارهای رهبر معظم انقلاب در زمینه تفرقه افکنی دشمنان اسلام اظهار داشت: همه مشکلات جوامع مسلمان به عدم درک متقابل و نبود گفتمان مشترک برمی گردد.

وی با بیان این مطلب که توجه به مشترکاتی مانند محبت اهل سنت و شیعه به اهل بیت می تواند تا حد زیادی شکاف های موجود میان مسلمین را جبران کند، گفت: اهل سنت نیز همانند شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) ارادت قلبی و عملی دارند و انعکاس این مساله می تواند تا حد زیادی مذاهب را به ویژه مذاهب و اقوام داخلی را به هم نزدیک کند.

شاملو در ادامه خاطرنشان کرد: انعکاس ارادت اهل سنت نسبت به اهل بیت(ع) به معنای شیعه نشان دادن اهل سنت نیست و هر کدام در ابراز ارادت به اهل بیت(ع) دارای مناسک و آداب مخصوص به خود هستند.

شاملو خلاء توجه رسانه ملی در این زمینه را ضعفی عمیق توصیف کرد و گفت: رسانه ملی در دوران بعد از انقلاب نتوانسته است چنان که باید در این زمینه اثرگذار باشد و در مواردی نیز با ورود غیر کارشناسی مناسبات را بر هم زده است که در برخی مناطق شاهد این مساله هستیم.

وی تصریح کرد: امروز نیاز به توجه به رسانه و آثار فاخر محتوایی در بسترسازی تئوریک تقریب مذاهب و اقوام به شدت احساس می شود؛ این در حالی است که بسیاری از برنامه ها و اجلاس های بدون نتیجه و برون دادی برگزار می شود.

تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستندهای تقریبی اظهار داشت: مؤسسه رسا با نگاهی عمیق و گستره فعالیت وسیع خود اهتمام و تلاش در عرصه رسانه و خلاء های موجود در رسانه ملی را در دستور کار قرار داده است و با هدف قرار دادن استان هایی که اهل سنت و شیعه در آنها با یکدیگر همزیستی دارند فعالیت خود را در زمینه ساخت مستند آغاز کرده است.

وی افزود: مستند تیغ انگلیسی، آیینه های محبت، مدح عش و سلطان آب از مستندهایی است که مؤسسه رسا در زمینه تقریب تولید کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

این دانش آموخته حوزه علمیه قم یادآور شد: مستند مدح عشق آخرین اثر تولید شده در این عرصه است که به انعکاس ارادت اهل سنت مردم کردستان و کرمانشه نسبت به اهل بیت(ع) پرداخته است.

وی گفت: مستند مدح عشق با پرداختی شاعرانه و با استفاده از رویکرد گزارشی توانسته است تا حد زیادی ماهیت واقعی موجود در منطقه را به تصویر بکشد.

شاملو افزود: مستند مدح عشق در واقع حرکتی برای نشان دادن چهره واقعی ارادت مردم کردستان و کرمانشاه است که سعی شده از مستقیم گویی پرهیز و نگاه هنرمندانه در آن لحاظ شود.

تهیه کننده و کارگردان مدح عشق تاکید کرد: توجه به مناسبات اقوام و مذاهب امری مهم است که باید در ساخت برنامه های مذهبی به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: در مستند مدح عشق نظرات علما و بزرگان علمی و مذهبی مورد  توجه قرار گرفته است که از جمله آنها می توان به آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، ماموستا قادری امام جمعه پاوه، ماموستا رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان و ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اشاره کرد.

گفتنی است، مستند مدح عشق چهارشنبه دوازدهم مهرماه ساعت 17:30 از شبکه سوم سیما و باز پخش آن روز جمعه ساعت ۱۲ بر روی آنتن خواهد رفت.

این مستند تولید شده توسط مؤسسه رسا پیش از این نیز از شبکه افق پخش شده بود./979/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات