۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۶۰۶
حجت الاسلام ادیب یزدی:

دولت با رویکردی جدی‌تر به جریان اقتصاد مقاومتی بنگرد

استاد حوزه علمیه گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است دولت آن ریخت و پاش‌های معروفی که در بسیاری از موارد دیده‌ شده است، کنار بگذارد و با رویکردی جدی‌تر، عمیق‌تر و اندیشمندانه‌تر به جریان اقتصاد مقاومتی بنگرد.
حجت الاسلام ادیب یزدی

حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی خطیب، سخنران و کارشناس مسایل مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: در ابتدای نزول اسلام و هبوط آیات قرآن کریم بر قلب پیامبر اکرم(ص)، مسایل اقتصادی و مباحثی که به نوعی به معیشت انسان مربوط می‌شود، از اهم قضایایی بود که تحت توجه پروردگار متعال واقع بود.

وی با بیان این که مسایل اقتصادی و معیشتی در اسلام جایگاه بسیار والایی دارد، ابراز داشت: کتاب‌های فقهی بسیاری وجود دارد که در جهت ارتقای ارتباط مردم جامعه و در راستای بهره‌وری از منافع تنظیم و تدوین شده است.

حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر این که یکی از مهم‌ترین تکالیف رسانه‌‌ها آشنا کردن مردم با حقایق اقتصاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از اطلاعات بسیار عمیق اقتصادی و نگاه پویای رهبر معظم انقلاب(ره) یکی از مهم‌ترین مباحثی است که رسانه‌ها باید آن را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: راهکار‌های اقتصادی و سیاسی که رهبر انقلاب بار‌ها آن را در رابطه با اقتصاد مقاومتی به مسؤولان و کارگزاران کشور گوشزد کرده‌اند، می‌تواند به عنوان مبنای یک حکمت متعالی به مردم القاء و ابلاغ شود.

این خطیب و سخنران با اشاره به شیوع فرهنگ مصرف‌گرایی در ایران، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در تحریم‌های بسیار بزرگی قرار گرفته است اما متأسفانه به سبب فرهنگ‌های غلطی که در میان توده‌های مردم ایران رواج یافته است، خروج از این تحریم‌ها را بسیار دشوار کرده است.   

وی ادامه داد: هر چند عملکرد صحیح مسؤولین نخستین عامل تحقق مقدمات اقتصاد مقاومتی را فراهم سازد اما اسراف، افراط و زیاده‌روی در مصرف برق، آب، نان و سایر نعمت‌های الهی یکی از عوامل مخرب ساز ستون‌های اقتصاد و فرهنگ کشور است که ملت بزرگ ایران توجه کافی به آن ندارند.

این کارشناس مسایل مذهبی اظهار داشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری صحیح از معادن و انرژی‌های تجدید ناپذیر است، از این رو دولتمردان باید اهتمام ویژه‌ای برای جلو‌گیری از خام‌فروشی چنین محصولاتی داشته باشند.

وی ابراز داشت: اسلام نمی‌خواهد ما جامعه‌ای عقب افتاده و بدظاهری باشیم؛ اسلام دوست دارد جوامع اسلامی از مصرف‌های دردآور و مصرف‌هایی که جامعه را اجبار به التماس بیگانگان می‌کند، باز دارد.

این کارشناس دینی با تأکید بر این که دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق نبوده است، تصریح کرد: متأسفانه دولت اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد چرا که اگر انسانی بر حرکتی اعتقاد پیدا کند، در هر شرایط دشواری آن را می‌پیماید اما در غیر اینصورت مدام بهانه‌ خواهد آورد که شرایط برای تحقق آن مهم مساعد نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است دولت آن ریخت و پاش‌های معروفی که در بسیاری از موارد دیده‌ شده است، کنار بگذارد و با رویکردی جدی‌تر، عمیق‌تر و اندیشمندانه‌تر به جریان اقتصاد مقاومتی بنگرد. /878/ ۳۰۲/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات