۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۹۵۸۳
مدیر حوزه علمیه فاطمی:

شکوفایی استعداد فرزندان مبتنی بر نظارت کارآمد است

حجت‌الاسلام محبی گفت: اگر نظارت به خوبی انجام شود فرزندان به خوبی رشد کرده و در آينده تبدیل به مدیران و مسؤولان کارآمد خواهند شد؛ بنابراین شکوفایی استعداد فرزندان مبتنی بر نظارت کارآمد است.
حجت‌الاسلام محبی

حجت‌الاسلام علی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آيه شریفه «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى طَعامِهِ» گفت: برخی از مفسران گفته‌اند که مراد از واژه « طَعامِهِ»، «علمه ممّن یأخذ» است؛ یعنی اگر معلم تفکرات و اعتقادات پاک و رفتاری انقلابی داشته باشد، به یقین دانش‌آموزان نیز بر اساس این تفکرات و اعتقادات، انقلابی بار خواهند آمد، اما اگر غیراز این باشد در آینده دانش‌آموزانی سکولار مسلک خواهیم داشت.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم ادامه داد: پدر و مادر نمی توانند فرزند خود را رها کنند، بلکه همواره باید ضمن آموزش، نظارت کامل نیز بر رفتار وی داشته باشند؛ ضروری است والدین نسبت به اینکه فرزندشان از چه کسی علم واخلاق را فرامی‌گیرد دغدغه داشته باشند، افزون بر این اگر نظارت نباشد ممکن است فرزند در مدرسه با دوستانی همنشینی کند که در آینده ای نه چندان دور او را منحرف خواهند کرد.

وی عنوان کرد: گاهی مشاهده شده است که یک معلم عقیده شخصی خودش را در کلاس بازگو کرده است و همین سبب شده تا پایه‌های اعتقادی برخی دانش‌آموزان متزلزل شود، بنابراین والدین باید هنگامی که فرزندشان در مراکز آموزشی به سر می برد بر رفتار وی نظارت داشته باشند.

والدین باید به غذای روحی فرزندانشان اهمیت دهند

حجت‌الاسلام محبی خاطرنشان کرد: والدین همان گونه که نسبت به غذای جسمی فرزندانشان توجه دارند باید نسبت به اخلاق و معنویت‌شان که غذای روحی آنها تلقی می شود نیز توجه داشته باشند؛ نظارت سالم هنگامی محقق می شود که والدین به ویژه مادر با فرزندان رابطه‌ای صمیمانه برقرار کنند.

پژوهشگر حوزوی آسیب های فضای مجازی، دوستان ناباب و مواردی از این دست را عوامل ایجاد ضرورت نظارت بر رفتار فرزندان در خارج از منزل دانست و ابراز داشت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «حوزه علمیه باید انقلابی بماند»، شامل ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و حتی دانشگاه‌ها هم می شود، چون زیربنای حوزه علمیه را همین دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می دهند.

شکوفایی استعداد فرزندان مبتنی بر نظارت کارآمد است

وی در پایان یادآور شد: اگر نظارت به خوبی انجام شود فرزندان به خوبی رشد می کنند و در آينده تبدیل به مدیران و مسؤولان کارآمد خواهند شد؛ بنابراین شکوفایی استعداد فرزندان مبتنی بر نظارت کارآمد است./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات