۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۲۹۴۹۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز:

۸۵ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده در استان البرز وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تعداد ۸۵ بقعه متبرکه در سطح استان البرز وجود دارد که امسال در ۴۲ بقعه همایش بصیرت عاشورایی با حضور عموم مردم استان البرز در حال برگزاری است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، بیان داشت: تجمع بزرگ رهروان زینبی با حضور بانوان ولایی استان البرز در شش بقعه استان البرز عصر امروز همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اهداف برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی استان البرز، گفت: هدف از برگزاری این اجتماع پایداری و ماندگاری قیام امام حسین (ع) و ترویج سبک زندگی زینبی در سطح جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در رابطه با برنامه های شاخص پیش بینی شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز، گفت: شاخص ترین برنامه در استان البرز، برگزاری مراسم در امامزاده طاهر شهرستان کرج با حضور مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت و سخنرانان و مداحان برجسته کشوری است.

وجود 85 بقعه متبرکه در سطح استان البرز

حجت الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش، اجرای طرح سوگواری بصیرت عاشورایی در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه در رابطه با بقاع متبرک و شاخص استان البرز، خبر داد: تعداد 85 بقعه در سطح استان البرز وجود دارد که در 42 بقعه همایش بصیرت عاشورایی با حضور عموم مردم استان البرز برگزار شده است.

برنامه های دهه وقف در بقاع متبرکه استان البرز

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به اینکه دهه آخر ماه صفر نیز برنامه های رحلت حضرت رسول و شهادت امام رضا (ع)برگزار خواهد شد، ابراز داشت: همزمان با دهه آخر صفر و شروع هفته وقف، برنامه های دهه وقف در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان البرز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقف به آسانی می تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند، اظهار داشت، امروز در جامعه دینی باید در مسیر ترویج و نهادینه کردن سنت دیرینه وقف گام برداریم و رشد انسانی در جامعه دینی با سنت حسنه وقف به تکامل می رسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پایان با تشکر از زحمات خیرین نیک اندیش و کارکنان اوقاف و امور خیریه استان البرز، گفت: برنامه های ذکر شده با همت، تلاش و پشتکار خیرین همکاران اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز برگزار می شود./842/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات