۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۴۴۵
سخنگوي دولت خبر داد؛

افزايش ١٠ درصدي حقوق كارمندان/ حفظ شرافت و سلامت حجاج شرط برپايي سفر حج عمره است

نوبخت از افزايش حقوق ۱۰ درصدی کارمندان خبر داد و گفت: نرخ تورم سال آينده نیز به زير ۹ درصد خواهد رسید.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمدباقر نوبخت، رييس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبري سخنگوي دولت كه در ساختمان كوثر رياست جمهوري برگزار شد با اشاره به افزايش حقوق كارمندان، اظهار داشت: افزايش حقوق كارمندان ما تا ١٠ درصد خواهد بود.

وي ادامه داد: براي تأمين بودجه اين افزايش حقوق نزديك به ٥ درصد آن از محل بودجه و ٥ درصد ديگر از طریق صرفه جویی دستگاه‌ها تأمین می‌شود.

سخنگوي دولت درباره موضوع نرخ تورم در سال آينده نيز تصريح كرد: نرخ تورم برای سال آینده زیر ۹ درصد خواهد بود.

بخشنامه جديد بودجه ٩٧ به افزايش توليد و اشتغال مي پردازد

سخنگوي دولت با اشاره به بخشنامه بودجه ۹۷، گفت: اين بخشنامه به نحوي مشخص كننده خط و مشي دولت است و در آن رشد اقتصادي مدنظر قرار گرفته است، در اين برنامه بودجه ما بيشتر به دنبال افزایش تولید برای استمرار رشد اقتصادی هستیم که به ۷ تا ۸ درصد برسد.

نوبخت يادآور شد: ما در برنامه جديد موضوع اشتغال را نيز مدنظر قرار داده ايم، به همين منظور براي افزايش توليد و متعاقبا افزايش اشتغال ۵ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۵ هزار میلیارد تومان از آورده بانک ها و ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک ها برای افزایش تولید در نهایت با ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی خواهیم کرد.

وي ادامه داد: براي برنامه ريزي انجام شده به دستگاه دستور داده شده كه موضوع غربالگري در طرح هاي عمراني را انجام دهند، همچنين دستگاه ها مي توانند طرح هایی که توسط دولت یا با همکاری بخش خصوصی می توان انجام داده را تعیین کرده و طرح های با اولویت را در مرحله اول اجرا بگذارند.
 
سخنگوي دولت در مورد موضوع هزينه هاي جاري در بخشنامه بودجه ٩٧ نيز تصريح كرد: تلاش ما بر اين است كه با كاهش هزينه هاي عمومي به اعتبار بودجه هاي عمراني اضافه كنيم كه افزايش حقوق  كارمندان نيز در همين برنامه ريزي لحاظ شده است.

نوبخت در مورد افزايش حقوقو كارمندان غيردولتي و بازنشستگان نيز تأکید کرد: حقوق همه کارکنان غیر دولتی نیز از ضرایب دولتی پیروی می کند، از اين رو حقوق بازنشستگان هم علاوه بر این ۱۰ درصد از طریق همسان سازی افزایش خواهد داشت.

گزارش دولت از خريد گندم و ورود تاكسي هاي نو تا پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي

وي با بيان اينكه دولت تا تاريخ ١٠مهر امسال ۸ هزار و ۸۶۵ تن گندم خريداري كرده است، بيان داشت: تا به امروز براي اين خريد ٧٢ درصد پرداختي داشته ايم، همچنين در مورد موضوع ورود تاكسي هاي جديد نيز تا ۶ مهر ۵۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه تاکسی نو جایگزین تاکسی فرسوده شده است.

سخنگوي دولت درباره واحدهاي توليدي نيزاضافه كرد: در سال ۹۶ تا ۱۰ مهر هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به هزار و ۳۸۵ واحد تولیدی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شده و ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم به اعتبار طرح های عمرانی افزوده ایم و تا آخر این ماه بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان به این طرح ها اختصاص خواهد یافت.

كاهش ١١/٥ درصدي نرخ بيكاري در تابستان امسال

نوبخت در مورد وضعيت بيكاري تأكيد كرد: در تابستان امسال نرخ بيكاري نسبت به تابستان سال گذشته به ۱۱/۵ درصد کاهش پيدا كرده است.

وي افزود: آنچه وزير كشور در مورد نرخ بيكاري در برخي استان ها اعلام كردند صحيح نيست و رقم ٦٠درصد بيكاري در بخشي از استان ها واقعيت ندارد، خوشبختانه نرخ بيكاري در تابستان امسال با كاهش روبرو بوده است و براي صحت اين امر مي توان به سایت مرکز آمار كه مرجع رسمی اعلام آمار بیکاری است رجوع كرد.

اظهارات معاون رييس جمهور در مورد كابينه دولت دوازدهم

نوبخت درباره لازمه تغييرات در دولت دوازدهم نيز گفت: همه مي دانيم كه ٥٠ درصد از كابينه تغيير يافته است و در اولين فرصت نيز دو وزیر علوم و نیرو معرفی خواهند شد، همچنين وزير كشور نيز در بخش استانداري ها تغييراتي را لحاظ كردند.

واكنش سخنگوي دولت به سخنان ترامپ در سازمان ملل

وي در راستاي سخنان ترامپ در سازمان ملل نيز اظهار كرد: مواضع ايران در اين مورد بارها بيان شده و كاملا مشخص است، اما بدانيد تا جايي كه منافع ملي ما اقتضاء كند به اين قرارداد پايبند خواهيم بود و هر نوع اتفاق ديگري رخ دهد ما هم متناسب با آن عمل مي كنيم و حتما ضرر آن متوجه ديگران خواهد بود.

در سفر اردوغان به تهران موضوع كردستان عراق هم مورد مذاكره خواهد بود

سخنگوی دولت با اشاره به همه پرسي كردستان عراق، يادآور شد: درباره اين مسأله بايد گفت كه مرزهاي غربي در كوتاه مدت باز خواهد شد، ما به حق مالكيت كشور احترام مي گذاريم و با دولت اين كشور همكاري خواهيم داشت، زيرا مهم ترين موضوع اعمال حق حاكميت كشورهاي منطقه و در رأس آن مبارزه و مقابله با تروريسم است.

نوبخت درباره سفر اردوغان به ايران نيز خاطرنشان كرد: در اين ديدار قطعا در مورد موضوع كردستان عراق مذاكره صورت خواهد گرفت، در واقع دو كشور به اين نتيجه رسيدند كه هر عامل كه بتواند مقابله با تروريستم را تضعيف كند به ضرر منافع دو كشور خواهد بود.

وي ادامه داد: با وجود موضوع كردستان عراق كشور ايران و تركيه با هم همكاري هاي لازم را خواهند داشت و به دولت عراق نيز كمك مي كنند.

مشكلات طرح تحول سلامت در حال حل شدن است

سخنگوي دولت در راستاي بدهی بیمه ها به مراکز درمانی، تصريح كرد: دولت وظيفه دارد مشكلات موجود بر سر راه طرح تحول سلامت را حل كند، براي همين امر اعتبارات خاصي در نظر گرفته شده است، اين  طرح در آغاز با وسعت زيادي شروع شده و محدودیت های لازم در پرداخت ها انجام نشد.

نوبخت ادامه داد: در طرح تحول سلامت افزایش تعرفه ها بار مالی سنگینی به واحدهای درمانی تحمیل کرد و به بیمه ها هم فشار هایی آورده شد، از اين رو ما با بسته های درمانی تعریف شده در راستای حل این مشکلات گام برداشته ایم و مشکلات موجود در حال رفع است.

وي افزود: دامنه پرداخت يارانه هاي درماني نبايد بيش از حد گسترده باشد و به همين منظور به دنبال ايجاد محدودیت های جدید هستيم.

حفظ شرافت و سلامت حجاج شرط برپايي سفر حج عمره است

سخنگوی دولت در ادامه به موضوع برپايي سفر حج عمره پرداخت و گفت: خدا را شكر كه با زحمات بي وقفه مسؤولان سفر تمتع برپا شد، اما در مورد سفر عمره چنانچه موضوع شرافت و سلامت حجاج ما انجام شود اقدامات لازم را خواهيم كرد، بنابراين بايد ديد مناسبات در اين زمينه به چه نحوي رقم مي خورد.

فاينانس نوعي قرارداد مشاركت است

نوبخت درباره فاینانس های کشورهای اروپایی در طرح های اقتصادي، خاطرنشان كرد: اين فاينانس ها مربوط به طرح هايي مشخص است كه نوعي مشاركت تلقي مي شود، در استفاده از اين طرح ها نيز قانون حداكثر استفاده از توان داخلي را مدنظر قرار داده است.

رييس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: فاينانس به اين معنا نيست كه يك عده يك چمدان پول بياورند و سود آن را از ما بخواهند يا اينكه به ما پول بدهند كه كالاهاي داخلي آنها را خريداري كنيم.

دولت به دنبال حفظ حقوق اهل سنت است

سخنگوي دولت در رابطه دیدارها با مولوی عبدالحمید از سوی افرادی از دولت، يادآور شد: اين موضوع در دولت يازدهم هم پيگيري مي شد و سياست جديدي نيست، ما در دولت قبل هم حفظ حقوق اهل سنت را مدنظر قرار داده ايم، ما در دولت قبل هم اين ديدار را  داشته ايم.

آيا شركت هپكو دولتي مي شود؟

نوبخت در مورد وضعیت کارگران هپکو نيز تصريح كرد: شركت هايي چون هپكو غيردولتي هستند، شركت هپكو سال هاي گذشته واگذار شده و جزء شركت هاي دولتي به شمار نمي آيد و در اين ميان كارگران مجددا خواستار دولتي شدن اين شركت هستند كه متأسفانه اين امر با سیاست های اقتصادی مغایرت دارد.
 
وي بيان داشت: بنده بعد از سفري كه سال گذشته به اين شركت داشتم به بانك ملي دستور پرداخت وام با تضمین دولت را دادم./٨١٦/۲۰۰/ح

ارسال نظرات