۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۴۲۱
با کوشش نشر هاجر؛

کتاب شهید اشک به چاپ هفتم رسید

این اثر تلخیص و ترجمه کتاب "قتیل العبره" است که حفظ متن اصلی عربی آن فرصت خوبی را برای خوانندگان آن فراهم کرده است.
شهید اشک سید محمد حسین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا؛ کتاب "اباعبدلله الحسین(علیه السلام) شهید اشک"، با تخفیف ویژه از سوی نشر هاجر به چاپ هفتم رسید.

چاپ اول این کتاب در آستانه ایام ماه محرم به ‌قلم آیت الله سید محمد حسین میرباقری و با کوشش نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران منتشر گردیده بود اما با توجه به استقبال چشمگیر از این اثر در هفته جاری چاپ هفتم آن نیز منتشر شد.

این اثر تلخیص و ترجمه کتاب "قتیل العبره" است که حفظ متن اصلی عربی آن فرصت خوبی را برای خوانندگان آن فراهم کرده است.

نگارنده بیان روایات وارد شده در باب موضوع شهادت امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش و نیز کفر قاتلین آن حضرت را هدف اصلی تحریر این کتاب می داند و معتقد است: بیان ثواب و آثار اقامه گریه بر ایشان و احادیث رسیده در باب عظمت محل شهادت آن حضرت و فضیلت زیارت آن بزرگوار از دیگر دلایل نگارش این کتاب است.

اهمیت عزاداری و برپا نمودن مجلس عزا و گریه کردن بر امام‌ حسین(ع)، اهمیت اقامۀ مجالس عزا و ذکر مصائب ابا عبدالله(ع) توسط اهل‌بیت و گریۀ ایشان بر آن حضرت، اهمیت زیارت آن حضرت به‌طور عموم و در مناسبت‌های مختلف به‌طور خاص و لزوم استشفاء به تربت آن حضرت و بیان کفر قاتلان آن حضرت از موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

در مقدمه این کتاب آمده است: هر که خدا را بخواهد باید به سراغ ایشان برود، و هر که به خدای یکتا ایمان آورده است، قطعا از ایشان پذیرفته است، و کسی که هدفش خدا باشد، روی به سوی آنان می کند، خدای متعال با آنان آغاز کرده، و با آنان پایان داده است. آنان، طینتشان از علیین آفریده شده و طینت شیعیانشان از باقیمانده طینت آنان آفریده شده است.

در بخش دیگری از این کتاب می خوانیم: پیامبر اکرم به دختر بزرگوارشان فرمودند: «ای فاطمه، زنان امت من بر زنان اهل بیتم و مردان ایشان بر مردان اهل بیت من گریه خواهند کرد. همه ساله گروهی پس از دیگری این عزا را تجدید خواهند کرد. هنگامی که روز قیامت فرا رسد تو زنان امت من و من مردان آنان را شفاعت خواهیم کرد. هر یک از ایشان که در مصیبت امام حسین(ع) گریه کند، ما دست او را می گیریم و درون بهشت می بریم. ای فاطمه، هر چشمی در قیامت گریان است جز چشمی که در مصیبت حسین(ع) گریه کند؛ همانا صاحب آن چشم خندان و شادان است و مژده نعمت های بهشتی به او داده خواهد شد.

این کتاب در 14 فصل شامل عناوینی همچون «فضیلت عزاداری و برپایی مجالس برای احیاء و زنده داشتن امر اهلبیت علیهم السلام»، «مصیبت های اهل بیت علیهم السلام و بالاترین مصیبت بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله»، «فضیلت ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام و به ویژه مصیبت امام حسین علیه السلام و گریه بر ایشان»، «برپا کردن عزاداری برای امام حسین علیه السلام در عالم غیب و گریه انبیاء و پیامبر اکرم و اهل بیتشان بر آن بزرگوار» و «اقامه عزاداری کاروان اسراء از کربلا تا مدینه، در مدینه و شدت اندوه و گریه آن بزرگواران بر امام حسین علیه السلام» تهیه شده است.

اثر مذکور تاکنون با محاسبه چاپ هفتم به 16هزار نسخه رسیده و با قیمت 32.500تومان در 680صفحه به صورت قطع وزیری عرضه شده است.

علاقه مندان برای خرید کتاب با 73درصد تخفیف می توانند عدد 1 را به سامانه 3000214440 ارسال کنند.

علاقه مندان به این کتاب می‌توانند برای تهیه کتاب «شهید اشک» با شماره تماس 02537842543 تماس گرفته و یا به نشانی قم بلوار معلم مجتمع ناشران طبقه 1 واحد 114 مراجعه فرمایند./۸۰۴/ ت ۳۰۲/ش

ارسال نظرات