۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۲۹۴۱۲
دبير جامعه روحانيت كاشان:

اسلام انگلیسی و آمریکایی به دنبال مرجع سازی هستند

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: امروز انگليس و آمريكا با مرجع سازي، اسلام انگليسي و اسلام آمريكايي را تبليغ و معرفي مي‌كنند.
حجت الاسلام شاه فضل

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، دوشنبه شب در مسجد امام خميني(ره) در تفسير آيه 31 سوره توبه كه مي فرمايد ‹‹اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ الْمَسيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا إِلهاً واحِداً لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحانَهُ عَمَّا يُشْرِکُونَ›› گفت: در آيات قبل خداوند بحث مشركين و اهل كتاب را مطرح كردكه مشركين اجازه زندگي در مسجد الحرام و مكه و حتي و اجازه ورود به مسجد الحرام را هم ندارند و اين در حالي بود كه اهل كتاب با پرداحت جزيه از اين محروميت مستثني بودند.

وي افزود: دليل اينكه خداوند با آيين يهوديت و مسيحيت مبارزه مي كند اينگونه نيست كه اين اديان آسماني نيستند، بلكه مشكل آنها تحريف تورات و انجيل بود كه به مرور زمان آنچه را كه خدا نازل كرده بود را تحريف كردند و گرفتار كفر و شرك شدند.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه، در آيه 31 سوره توبه يكي ديگر از انحرافات يهود و نصاري بيان مي شود، گفت: متأسفانه مشابه اين انحراف بين مسلمانان نيز وجود دارد و يكي از دلايلي كه در رابطه با يهود و نصاري تا اين اندازه بحث شده اين است كه بسياري از رفتارهاي اشتباه يهود و نصاري را مسلمان نيز تكرار مي كنند.

وي با اشاره به اينكه امام صادق(ع) مي فرمايد، خداوند ماجراي يهود را مطرح كرده است تا مسلمانان اشتباهات آنها را تكرار نكنند، گفت: اشتباهي كه بسياري از يهود و نصاري مرتكب مي شوند اين است كه به غير خدا، دانشمندان و عابدان خود را خداي خود معرفي كردند، برخي مسيح را خدا و برخي ديگر علماي خود را خداي خود دانستند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: در آيه 79 و 80 سوره مباركه آل عمران مي فرمايد ‹‹ما کانَ لِبَشَرٍ أَنْ يُؤْتِيَهُ اللَّهُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النُّبُوَّةَ›› سزاور نيست پيامبران خدايي كه يك كتاب و حكم و پيامبري آنها داده است ‹‹يَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لي‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ›› به مردم بگويد، من كتاب و نبوت دارم شما بنده من باشيد و كاري به خدا نداشته باشيد.

وي ادامه داد: پيامبران الهي مأمور دعوت به خود نبودند بلكه مأمور دعوت به خداوند بودند و بر همين اساس به پيامبرگفتند آياتي را كه به تو نازل مي شود مقداري تغيير بده و آنچه را كه ما مي خواهيم در آن قرار بده تا ما به شما ايمان بياوريم كه اين مطلب در سوره مباركه يونس به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در همه اديان اينگونه بوده است و برخي با دين كاسبي مي كنند و اينها كساني هستند كه به جاي دعوت به خدا، دعوت يه خود مي كنند.

وي افزود: امام راحل هنگامي كه در خيابان راه مي رفت اجازه نمي دادكسي دنبال او حركت كند اما برخي تعدادي را  اجير مي كنند تا دنبال او راه بروند تا مردم تصور كنند شخصيت مهمي است و فرزندانش بعد از مرگ پدر چند نفر را اجير تا سر قبر او فاتحه بخوانند و اين افراد دوست داشتند هميشه تعدادي دنبال آنها باشند تا مردم از آنها اطاعت پذير باشند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: خداوند در آيه 34 مي فرمايد ‹‹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ›› عده زيادي از اهل عرفان، مال مردم بخور هستند ‹‹وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ›› و مردم را از راه خدا باز مي دارند.

وي ادامه داد: در جمهوري اسلامي ايران و در جريان انقلاب برخي از همين افراد در برابر امام خميني(ره) ايستادند و امروز نيز انگليس و آمريكا با مرجع سازي، اسلام انگليسي و اسلام آمريكايي را تبليغ و معرفي مي‌كنند.

حجت الاسلام شاه فضل با تأكيد اينكه بايد مراقب بود و فريب و تبليغ اسلام انگليسي و اسلام آمريكايي را نخورد براي شناخت مراجع ديني، گفت: شاخص ما در انتخاب مرجعيت، بايد جامعه مدرسين حوزه علمیه قم باشد و هر آنچه جامعه مدرسين قم تأييد كردند مرجعيت او در روز قيامت در پيشگاه خداوند حجت است.

وي ادامه داد: جامعه مدرسين حوزه علمیه قم، جمعي از علماي بزرگ مورد تأیيد امام و رهبر معظم انقلاب هستند كه بعد از نشست ها و جلسات و بحث و بررسي علم و تقوا و سابقه و مسائلي كه جزو شرايط فقاهت است را بررسي و صلاحيت مرجعيت را تأئيد مي كنند.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: خداوند در ادامه آيه 31 سوره مباركه توبه مي فرمايد ‹‹وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا إِلهاً واحِدا›› اينها مأمور بودند كه خدا را پرستش كنند ‹‹لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحانَهُ عَمَّا يُشْرِکُونَ›› هيچ خدايي جز خداي يكتا نيست و آن خدا پاك و منزه است./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات