۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۲۹۳۵۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب حوزه نباید دغدغه ای جز کسب علم و تقوا داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که یک طلبه نباید دغدغه ای جز کسب علم و تقوا داشته باشد، گفت: اگر دغدغه یک طلبه غیر از کسب این دو موضوع باشد نمی تواند به پیشرفت و تعالی مورد نظر دست پیدا کند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ساری با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، بر ضرورت توجه جدی طلاب به درس ها و عبرت های عاشورایی تأکید کرد.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان تبیین صحیح و مستدل مبانی عاشورا برای جامعه امروز است، افزود: طلاب حوزه باید آن چه را که می آموزند به شیوه ای عامه پسند برای جامعه تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر چه در مورد مظلومیت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در منابر و  خطابه ها صحبت کنیم باز هم کم است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام در اوج خفقان و مظلومیت به تبلیغ اسلام ناب پرداختند و در همان مسیر نیز به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در جامعه فعلی طلاب و روحانیان به عنوان پرچم داران تبلیغ دین رسالت بسیار مهمی در تبلیغ و تبیین شریعت محمدی بر عهده دارند، تصریح کرد: جایگاه امروز دین و معارف عاشورایی در جامعه اسلامی را مرهون تلاش های علما و فقهای دینی هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) برای بقا و ماندگاری دین دست به قیام علیه ظلم و فساد زد، خاطرنشان کرد: سید و سالار شهیدان خود و اهل بیت خود را نیز فدای دین و ارزش های اسلامی کرد تا امروز  جامعه اسلامی این گونه به خود ببالد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که امام حسین(ع) به دلیل بصیرتی خواص در آن دوران در اوج مظلومیت به شهادت رسید، تصریح کرد: امروز نیز با مراقب باشیم تا بی بصیرتی موجب بروز بحران و فتنه های تازه ای در جامعه اسلامی نشود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که نکات بسیار کلیدی و شاخصی در عوامل ایجاد نهضت عاشورا نهفته است که باید طلاب و روحانیان آن نکات مهم را برای جامعه امروز به خوبی تبیین کنند، خاطرنشان کرد: امروز نیز یزیدیان زمان در تلاش هستند تا اسلام ناب را از صحنه اجتماع دور کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی باید امروز مراقب حیله ها و دام های دشمنان اسلام باشند، تصریح کرد: امروز در کشورهای اسلامی به بهانه دفاع از دین مسلمانان را می کشند و آنها را کافر می خوانند که این نشان دهنده عدم درک صحیح دین و اسلام ناب از سوی این چنین انسان هایی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با تجهیز دشمن به انواع تجهیزات به بهانه اقامه دین آنها را به سوی کشورهای اسلامی منطقه هدایت کرده است، خاطرنشان کرد: امروز داعش و دیگر کشورهای تروریستی هیچ درک و شناخت صحیحی از دین و اسلام ناب ندارند و تنها مجری سیاست های ظالمانه غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای از بین بردن عزاداری های حسینی سال ها است که در تکاپو است اما همواره شکست می خورد، افزود: امروز فرهنگ عاشورا به یک جریان و گفتمان ارزشی در دیگر نقاط جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در کشورهای اروپایی نشان دهنده عبور فرهنگ حسینی از مرزهای جغرافیایی است، تصریح کرد: امروز نور اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) ظلمت های کشورهای جهان را روشن کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که علیرغم گذشت هزار و 400 سال از حادثه غمبار عاشورا هنوز هم دشمنان به دنبال تضعیف و کمرنگ کردن فرهنگ حسینی هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام عزاداری حسینی سد بزرگی در برابر توطئه ها و هجمه های خود در اقصی نقاط جهان می دانند و به همین دلیل در تلاش هستند تا نورانیت امام حسین(ع) را در جوامع مختلف خاموش کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز دین و معارف ناب اهل بیت(ع) در معرش شدید ترین هجمه های دشمنان و بدخواهان اسلام قرار دارد، گفت: در چنین شرایطی تنها قشری که می تواند در برابر این توطئه دشمنان بیاستد و مانع از تحقق توطئه دشمنان علیه دین شود، طلاب و روحانیان هستند.

عضو شورای حوزه عمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان باید به منظور پاسخگویی مستدل پیرامون مسائل مختلف بنیه علمی خود را تقویت کنند، تصریح کرد: نیاز امروز جامعه به دلیل پیشرفت های صورت گرفته با گذشته بسیار متفاوت است و باید هر لحظه اطلاعات علمی خود را به روز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که یه طلبه نباید دغدغه ای جز کسب علم و تقوا داشته باشد، گفت: اگر دغدغه یک طلبه غیراز کسب این دو موضوع باشد نمی تواند به پیشرفت و تعالی مورد نظر دست پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روزمرگی بزرگترین آفت پیش روی زندگی طلبگی است، خاطرنشان کرد: همه برنامه های روزانه یک طلبه باید تنها کسب علم و تقویت معنویت و تقوای درون باشد، چون فعالیت های علمی حوزه جدای از تقوا و معنویت نیست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب باید خود را برای مقابله با هجمه ها و شبهات دینی و اعتقادی دشمنان آماده کنند، تصریح کرد: سلاح یک طلبه و روحانی برای مقابله دشمنان علم و دانش او است و بدون این سلام نمی تواند در برابر موج عظیمی از شبهات مقاومت کند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲     

ارسال نظرات