۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۲۹۲۸۵
امام جمعه بجنورد:

استقلال از دولت‌ها بزرگ‌ترین افتخار روحانیت شیعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و عوامل موفقیت و اثرگذاری روحانیت شیعه در طول تاریخ، استقلال حوزه‌های علمیه و روحانیان از دولت‌ها و حکومت‌ها است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با معاون تبلیغ حوزه علمیه استان، با اشاره به مشکلات روحانیان مبلغ، اظهار کرد: انسان‌های مخلصی در حوزه درس می‌خوانند و سختی‌های دوران طلبگی را می‌گذرانند؛ اما بعداً آن‌چنان که شایسته است از ظرفیت آنها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طلبگی در ذات خود با سختی و مشکلی عجین شده است، اضافه کرد: بزرگان دینی از قدیم با مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌اند و ویژگی حوزه هم این است که با سختی‌ها اسلام را به‌پیش برده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از مدال‌های افتخار حوزه علمیه این است که در طول تاریخ بدون وابستگی به حکومت‌ها و دولت‌ها کار خود را پیش برده است، یادآور شد: بنا به فرموده شهید مطهری حوزه علمیه از نظر معنوی به خدا وصل بوده و از نظر مادی به مردم متصل است.

وی با اشاره به مشکلات مالی روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی در مدارس، گفت: اگر ما وابسته به دولت‌ها بودیم وضع بهتری می‌داشتیم اما ما نخواستیم دولتی باشیم و در حالی که حکومت ما دینی است اما دین ما حکومتی نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه استقلال روحانیت شیعه ارزشمند است و باید قدردان آن باشیم، اضافه کرد: بنا به فرموده شهید مطهری روحانیت شیعه درخت تنومندی است که در طول تاریخ بر روی پای خود ایستاده و اگرچه شاید در بعضی از مقاطع تاریخی شاخه‌ای از این درخت پوسیده شده است؛ اما ریشه آن سالم و محکم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری اینکه زمانی روحانیان را به مدارس و آموزش و پرورش راه نمی‌دادند، خاطرنشان کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی و حتی ابتدای انقلاب، ورود روحانیان به مدارس را تحریم کرده بودند اما اکنون این ظرفیت به‌خوبی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: حضور روحانیان در مدارس اثرگذاری ویژه‌ای دارد؛ اما اینکه چه میزان قدردان آنها باشند بحث جداگانه‌ای است./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات