۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۵۲۹۲۵۷
سید حسن نصرالله:

یهودیان حسابشان را از صهیونیست‌ها جدا کنند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز عاشورا برای عزاداران حسینی در جنوب بیروت سخنرانی کرد و بشدت درباره آغاز هر جنگ جدیدی به رژیم صهیونیستی هشدار داد.
سید حسن نصرالله

 به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان که هر ساله در روز عاشورا سخنرانی می‌کند، از طریق ویدئو کنفرانس برای عزاداران حسینی سخنرانی کرد. 

وی در این مراسم گفت: داعش از خطرناک‌ترین تهدیدهایی است که برای امت اسلامی به وجود آمده است. نگاه کنید ببینید چه حجم خسارتی به منطقه زده است و تا چه اندازه چهره اسلام و پیامبر گرامی را مخدوش کرده است. ببنید تا چه اندازه به طرح‌های آمریکا و اسرائیل خدمت کرده است.

وی افزود: امروز اعلام می‌کنیم که برای نابودی داعش و تمام کردن ظلم و فساد و وجود آن در همه جا نبرد را ادامه می‌دهیم. باید دید که چه کسانی آن را ساخته، حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند. باید مشخص شود که چه کسانی این کارها را می‌کنند. صدها نفر کشته شده‌اند. چهره اسلام مخدوش شده است. به واسطه این، چهره نادرستی از پیامبر گرامی مخابره شده است. باید عوامل این مسئله روشن شوند تا مردم بدانند و بشناسند و تا حد امکان این افراد مؤاخذه شوند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: باید روشن شود که چه کسانی مسؤول این همه جنایت هستند. مسلمانان در جهان اسلام، علمای آنان، نخبگان باید همایش‌ها و سمینارهایی برگزار کنند تا عوامل این پدیده را بشناسند و تکفیر را بشناسند. باید تفکر وهابی را بشناسند تا در هر زمان و مکان و کشوری، تکرار نشود.

 نصرالله در خصوص تهدیدهای رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرد و بشدت به رژیم صهیونیستی و همچنین به یهودیان هشدار داد که سرنوشت خود را به دست دولت رژیم صهیونیستی ندهند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: اسرائیل از ارسال هیچ تهدیدی برای لبنان، دریغ نمی‌کند. قبل از رزمایش تیپ شمالی و بعد از آن، در حالی که تجاوزش به سوریه را تحت بهانه‌هایی مانند نرسیدن قدرتهای جدید نظامی به مقاومت در لبنان، نقض حریم لبنان را ادامه داده و جنگ را به سوی جنگی جدید سوق می‌دهد. 

اگر جنگی آغاز شود، اسرائیل ارزیابی دقیقی از آن نخواهد داشت

وی ادامه داد: به اسرائیلی‌ها اعلام می‌کنم که ما در مقاومت، از ابتدا اعلام کرده‌ایم که جنگ [اصلی] ما با اشغالگران صهیونیست است نه با یهودیان به عنوان اتباع یک دین آسمانی. جنبش صهیونیسم، از یهود سوء استفاده کرده تا طرح اشغالگری شهرکسازی خود در فلسطین را پیش ببرد. یهودیان سوخت جنگ جدید آمریکا علیه مردم عربی در این منطقه هستند. اگر زمانی مردم ما به پا خیزند و از خود، خاک و عرضشان دفاع کنند، به دروغ می‌گویند که اینها ضد یهود هستند.

نصرالله اظهار داشت: من به علمای یهود می‌گویم که کسانی که شما را به اینجا [فلسطین] آورده‌اند، برای نابودی شما در نهایت کار، تلاش می‌کنند. دولت نتانیاهو مردم شما را به سوی نابودی سوق می‌دهد. او منطقه را دارد به سوی جنگ می‌کشد و این جنگ به زیان شماست و شما تاوان سنگین ان را خواهید داد. نتانیاهو منطقه و لبنان و سوریه را به سوی جنگ لفظی و پیشدستانه می‌کشاند اما نه او نه دولتش هیچ ارزیابی دقیقی از جنگ آینده و نتیجه آن ندارند و نمی‌دانند که اگر آغازش کنند، چگونه تمام خواهد شد. آنها تصور درستی از این جنگ ندارند اگر دست به این حماقت بزنند. 

یهودیان حساب خود را جدا کنند

نصرالله گفت: امروز همه یهودیان غیرصهیونیست را دعوت می‌کنم تا حساب خود را از حساب صهیونیست‌هایی که خود را به سوی هلاکت حتمی می‌کشانند، جدا کنند. آنها را دعوت می‌کنم که فلسطین را ترک کنند و به جایی بروند که از آنجا آمده‌اند. نتانیاهو اگر جنگ جدیدی در منطقه آغاز کند، این یهودیان فرصت ترک فلسطین را نخواهند داشت.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان ساخت: دولت دشمن باید بداند که زمانه تغییر کرده و کسانی که [یعنی دولتهای عربی که] روی ائتلاف با آنان حساب کرده‌اید، وبال گردن شما خواهند شد. به اسرائیلی‌ها می‌گویم که می‌دانید که آنچه سران شما درباره یکسره کردن نتیجه جنگ آینده به شما می‌گویند، توهم و دروغ است؛ لذا به سران احمق خود اجازه ندهید که با شما ماجراجویی کنند که [این ماجراجویی] پایان همه‌ چیز [برای شما یهودیان‌] باشد. 

وی تأکید کرد: در صورتی که جنگی علیه لبنان آغاز شود، هیچ کجای فلسطین امن نخواهد بود.

طرح واقعی آمریکا تجزیه منطقه است

نصرالله با بیان اینکه مردم برای مبارزه با دشمن باید متکی به خود باشند، گفت:‌اگر عراقی‌ها،‌ سوری‌ها  یا ایرانی‌ها منتظر ائتلاف بین‌المللی [مبارزه با داعش به رهبری آمریکا] می‌ماندند، داعش اکنون پابرجا باقی بود. داعش شعارش این بود که «باقیة و تتمدد» (باقی هستیم و گسترش پیدا می‌کنیم). ما الان با خطر تجزیه در منطقه روبه‌روییم. اگر مردم به آمریکا کنید، تجزیه عملی خواهد شد و تجزیه طرح واقعی آمریکا در منطقه است.

دبیر کل حزب‌الله افزود: امروز ملت عراق و همه ملل منطقه را دعوت می‌کنیم که دوست و دشمن‌شان را خوب بشناسند و به آمریکایی‌ها اعتماد نکنند. به خود اتکا کنید و از دوستان واقعی خود کمک بگیرید. آمریکا علت اصلی همه بدبختی‌هایی است که در منطقه رخ می‌دهد. دولت جدید آمریکا برای جنگ‌های جدیدی از کره شمالی گرفته تا ونزوئلا و کوبا. ما با دولتی مواجهیم که علت اصلی همه بدبختی‌هاست و نمی‌تواند به آن اطمینان کرد زیرا برایش خیلی ساده است که مثل آب خوردن زیر توافق‌هایش بزند.

مردم یمن پیروزی نهایی خواهند بود

نصرالله در ادامه سخنرانی به موضوعات دیگر منطقه مثل یمن،‌ بحرین و دیگر مسائل اشاره کرد و در خصوص یمن اعلام کرد که این «جنگ ظالمانه» که «حکام عربستان سعودی نتوانستند، اهداف خودشان را در آن محقق کنند» باید متوقف شود. «ما دوباره این جنگ آمریکایی سعودی را محکوم می‌کنیم»؛ جنگی که کشتار مردم در آن روزانه شده است و مردم در خانه‌ها بازارها و امکان غیرنظامی کشته می‌شوند. 

دبیر کل حزب‌الله با طرح این سوال که «آیا وقت آن نرسیده که حکام سعودی بفهمند که جنگشان هیچ افقی ندارد»، به مقاومت مردم یمن اشاره کرد و گفت: این مردمی که میادین را با تظاهرات خود پر می‌کنند، جبهه‌های نبرد را پر کرده‌اند تا مقاومت و ایستادگی خود را نشان بدهند، در نهایت در بر اثر همین پایداری و دلاوری، پیروز نبرد خواهند بود و فرقی نمی‌کند، هزینه این نبرد چقدر باشد زیرا هزینه ایستادگی کمتر از هزینه تسلیم خواهد بود. 

نصرالله در ادامه با اشاره به بحرین و میمانمار نیز ادامه داد: امروز از مردم مظلوم بحرین هم یاد می‌کنیم که حریمشان شکسته و فرزندانشان به زندان انداخته می‌شود و علمای بحرین تحت فشار قرار می‌گیرند تا منامه به سوی عادی‌سازی روابط با رژیم [صهیونیستی] دشمن حرکت کند.

دبیر کل حزب‌الله بیان داشت: با «مسلمانان میانمار هم اعلام همبستگی می‌کنیم؛ فاجعه جدیدی که بر سر امت ما آمده است. جنایاتی که در میانمار می‌شود، نشان‌دهنده شکست سازمان همکاری اسلامی است که نتوانسته حتی کمترین مسؤولیت‌های خود را بر عهده بگیرند. مسؤولیت بزرگ بر دوش کشورهای اسلامی است که باید قبل از آنکه دیر شود، حرکت کند. ما همه باید بدانیم که مسئولیت این مشکل بر عهده دولت نژادپرست و فاشیست [میانمار] است». 

شعار بدهید: حسین ما تو را رها نکردیم

سید حسن نصرالله در پایان سخنرانی، در پاسخ به شعار مردم «لبیک یا حسین»، اعلام کرد، «ما زمانی که می‌گوییم، لبیک یا حسین، صادقانه بیان می‌کنیم و باید این جمله را نیز به شعارهای عاشورایی اضافه کنیم که «ای حسین ما تو را رها نکرده‌ایم».. شمایی که میادین را پُر می‌کنید.. کسانی که در نبرد شهید میشنود و کسانی که مجروح می‌شوند همه میگویند که ای حسین ما تو را رها نکرده‌ایم... همه دنیا بداند والله یا اباعبدالله اگر ما را بکشند و بسوزانند و خاکستر ما را در هوا پراکنده کنند و هزار بار این را تکرار کنند می گوییم که ای حسین ما تو را رها نخواهیم کرد./۹۸۰/ب۱۰۲/د

ارسال نظرات